انقلاب اسلامی حاصل بازگشت به تعالیم کتاب الهی قرآن بود

اسماعیلی گفت: پس از پیروزی انقلاب اتفاقات خوبی در حوزه قرآن شکل گرفت و در اصل انقلاب اسلامی حاصل بازگشت به تعالیم کتاب الهی قرآن بود. اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم،

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: در کارگروه تحول  ساختار فرهنگی توجه به موضوعات قرآنی در اولویت کارها قرار دارد و ما در وزارت ارشاد به امور قرآنی به عنوان کار حاشیه ای نگاه نخواهیم کرد چراکه همه حوزه های فرهنگی و هنری باید تابع حوزه های قرآنی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق دستور هییت دولت 2 درصد از کل بودجه های شرکت ها و سازمان های دولتی باید صرف آیین هایی شود که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب خواهد شد و به دستور آیت الله رییسی رییس جمهور محترم در آیین نامه های ارشاد امور قرآنی سرلوحه کار قرار بگیرد.

 

وی ادامه داد: در زمینه حمایت از فعالان قرآنی مصوب شد تا صندوق حمایت از هنرمندان به صندوق حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی؛ قرآنی و عترت تغییر نام پیدا دهد. تاکنون 6 هزار فعال قرآنی عضو این صندوق هستند و امیدواریم در آینده هیچ موسسه و فعال قرآنی از حمایت این صندوق از قلم نیفتد.


اسماعیلی گفت: باید بدانیم که وظیفه حاکمیت در امور قرآنی تصدی گری نیست چرا که قرآن یک حرکت مردمی است.امروز شاهد افزایش روز افزون موسسات قرآنی مردم نهاد در سراسر کشور هستیم. همه دستگاه ها بدانند که باید مردم و فعالان مردمی میدان دار عرصه قرآنی باشند.

 

وی گفت: توجه به امور قرآنی سرلوحه کار دولت و وزارت ارشاد قرار میگیرد علاوه بر فعالیت معاونت قرآنی ارشاد و سازمان اوقاف با سایر سازمان ها نیز هم افزایی خواهیم داشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به قرآن سرلوحه کار ها قرار گرفت اگرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم.لذا باید با برنامه ریزی دقیق جایگاه قرآن در شان انقلاب اسلامی شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اتفاقات خوبی در حوزه قرآن شکل گرفت و در اصل انقلاب اسلامی حاصل بازگشت به تعالیم کتاب الهی قرآن بود.

 
کد خبر 1130201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha