۴۱ اثر به مرحله نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر راه یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از راهیابی ۴۱ اثر از ۱۵ استان به مرحله نهایی جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «حسین فرخنده» صبح امروز شنبه (چهارم دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران از وصول 171 اثر از 28 استان به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۱ اثر برای حضور در مرحله نهایی جشنواره معرفی شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با بیان اینکه ۴۱ اثر راه یافته به مرحله نهایی از ۱۵ استان است، افزود: بیشترین آثار، مربوط به خراسان شمالی و کردستان است که هر کدام با هفت اثر برگزیده در مرحله نهایی این جشنواره با دیگر آثار رقابت می کنند.

 

وی گفت: از میان آثار راه یافته به مرحله نهایی چهار اثر مربوط به بخش پویانمایی، ۲۴ اثر در بخش مستند و ۱۳ اثر مربوط به بخش داستانی است.

 

فرخنده بیان کرد: دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر هفتم تا نهم دی ماه به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد و برگزیدگان این دوره از جشنواره پس از سه روز رقابت پنج شنبه، نهم دی ماه ساعت 18 در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد  معرفی می شوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در کنار اکران فیلم ها دو کارگاه آموزشی با حضور دکتر« الستی» از استادان برجسته فیلم و استاد دانشگاه در روزهای هشتم و نهم دی ماه در مجتمع ایثار برگزار خواهد شد، افزود: فیلم های منتخب جشنواره نیز هفتم و هشتم دی در سینما گلشن بجنورد اکران می شود.

 

فرخنده به بهره گیری از چهره های شاخص در عرصه فیلم سازی در عرصه داوری آثار جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: «مهرداد اسکویی»، «فرشاد فدائیان» و «تورج اصلانی» آثار مرحله نهایی این جشنواره را  داوری خواهند کرد.

 

دبیر دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا عشایر با بیان این‌که موضوع جشنواره با محوریت روستاست و تمامی عناصر و مولفه های زندگی در روستا هم چون  سبک زندگی، خانواده، مسائل اقتصادی و اجتماعی،آداب و رسوم و سنت ها، هنر در روستا و ویروس کرونا را دربرمی گیرد، اظهارداشت: هر چند این جشنواره به واسطه شرایط کرونایی دو بار تمدید شد، اما برگزاری این رویداد مجالی را برای تبادل تجربیات هنرمندان کشور فراهم می کند.

 

 

 

 

کد خبر 1130340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha