کار فرهنگی و تبلیغی در کشور باید مردمی شود

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با تأکید بر مسئله مردمی کردن کار فرهنگی و تبلیغی در کشور گفت: وقتی تبلیغ دین و وقتی کار فرهنگی مردمی می شود محصولش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده» در مراسم رزمایش کمک مؤمنانه مسجد امیرالمؤمنین (ع) منطقه آسیاباد اهواز، ضمن قدردانی از برگزاری این رزمایش و انجام فعالیت‌های فرهنگی و خدمات اجتماعی صورت گرفته در این مسجد اظهار کرد: اگر ما توانستیم در هشت سال جنگ تحمیلی موفق شویم به این علت بود که بار جنگ بر روی دوش مردم افتاد، اگر در انقلاب اسلامی نیز به توفیق رسیدیم باز هم برای این بود که مردم بار این انقلاب را بر دوش کشیدند و امروز موفقیت انقلاب اسلامی تنها در گرو این مسئله است که مردم اراده کنند این انقلاب به پیروزی برسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: آنچه از امام (ره) آموختیم و آنچه از مقام معظم رهبری می آموزیم این است که این انقلاب را نه موشک بالستیک و نه هیچ چیز دیگری به موفقیت نخواهد رساند که فقط و فقط اراده مردم آن را به پیروزی می رساند.

 

وی با بیان این جمله که «اگر مردم اراده نکنند هرچه داشته باشیم موفق نخواهیم بود» اضافه کرد: خواست و اراده مردم در موفقیت دولت‌ها و ملت‌ها یک قاعده بسیار مهم است؛ تمام دغدغه نظام جمهوری اسلامی این است که در دهه پنجم انقلاب مردم پای کار انقلاب، تولید، مواسات و فرهنگ بیایند و امروز دنیا به این نتیجه رسیده که اگر بار تبلیغ برعهده مردم باشد آن وقت است که اثرگذاری واقعی خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام نبی‌زاده با تأکید بر مسئله مردمی کردن کار فرهنگی و تبلیغی در کشور تصریح کرد: در این راستا، دستگاه‌های دولتی وظایف سنگینی بر عهده دارد؛ اگر دین دولتی و فرهنگ حکومتی شود نتیجه‌ای جز عربستان امروزی در پی نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی تبلیغ دین و وقتی کار فرهنگی مردمی می شود محصولش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد شد ابراز کرد: جهاد سازندگی و مواساتی که در این مسجد اتفاق افتاده، قطره‌ای از اقیانوس بیکران مواسات در کشور است، بنابراین امروز جنگ اراده‌هاست و اگر ملت ایران اراده کند حتما پیروز خواهیم بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، مسئله مردمی سازی بسیاری از امور را به وضوح تأکید کرده‌اند، لذا آوردن دوش مردم زیر بار تکالیف انقلاب اسلامی یک هنر بزرگ است که نقش مساجد، علمای دین و افرادی که در شهر و دیار و استان خود وجهه و آبرویی دارند را در انجام این رسالت پر رنگ تر و وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

 

کد خبر 1130353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha