آغاز تحلیل بودجه فرهنگی از فردا در مجلس/  از بی قراری مجلس  تا نقش رانت در گرانی ها

منتظری فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد و در خصوص گرانی گفت: با تمام وجود گرانی ها را لمس کرده ایم و مجلس در این زمینه بی قرار است و در این زمینه کوتاه نمی آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «غلامرضا منتظری» ظهر امروز (شنبه 4 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی شخصیتی کم نظیر و مکتب ایشان الگویی برای همگان است و باید در سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: نسل جدید راه و روش شهید سلیمانی را ادامه دهند و از آن شهید الگو گیرند.

 

وی با گرامیداشت 9 دی، روز بصیرت نیز گفت: این روز، روزی است که ملت ایران با بصیرت با ولایت و رهبری پیوند زدند و صحنه ای با شکوه را از خود به یادگار گذاشتند.

 

*بصیرت چراغ راه است

منتظری با بیان اینکه بصیرت چراغ راه است، اظهارداشت: بصیرت قطب نمای کشتی زندگی ماست، اگر ناخدا به قطب نما نگاه نکند دچار انحراف خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بصیرت و هوشمندی یکی از لوازم شایسته بودن و شایسته زیستن است و کسی که بصیرت نداشته باشد، هست اما غایب هست و در عرصه های مختلف نقش آفرین موثر نخواهد بود.

 

نائب رئیس کمیسون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه محور فعالیت هایش در مجلس، گفت: قانون گذاری، نظارتی و حمایتی، اقدامات و پیگیری ها، ایده ها و طرح های خلاق و مسئولیت های مرتبط با کمیسیون فرهنگی مجلس از محورهای فعالیت است.

 

 

*طراحی قانون جوانی جمعیت و خانواده از سوی کمیسیون فرهنگی

وی افزود: در بخش قانون گذاری، قانون جوانی جمعیت و خانواده از سوی کمیسیون فرهنگی طراحی شده که در حوزه فرزندآوری و ازدواج و تحکیم خانواده است.

 

منتظری خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید و مسکن و رونق تولید در مسکن، طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار، طرح امنیت غذایی و کشاورزی، طرح پیوست فرهنگی، طرح حمایت از کاربران فضای مجازی و طرح اقتصاد فرهنگ و هنر از محورهای حوزه قانون گذاری در مجلس است.

 

وی با اشاره به حوزه نظارت و حمایت ها در بعد ملی و استانی نیز گفت: برگزاری 30 جلسه در حوزه اقتصاد، 32 جلسه در حوزه عمرانی، 26 جلسه در حوزه علمی و آموزشی، 54 جلسه در فرهنگ و هنر، 25 جلسه در حوزه کشاورزی، 15 جلسه در حوزه انرژی، 28 جلسه در حوزه صنعت، معدن و تجارت، 16 جلسه اجتماعی و رفاهی، 10 جلسه در گردشگری و صنایع دستی، 15 جلسه در حوزه ورزش و جوانان و 20 جلسه در حوزه بهداشت و درمان در بعد استانی برگزار شده است.

 

*برگزاری ۱۲۰ جلسه پیگیری امورات در سطح ملی

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بعد ملی نیز 120 جلسه برگزار شده است، افزود: حضور در دانشگاه هنر اسلامی استاد فرشچیان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، کتابخانه ملی ملک، بازید از رسانه های دیجیتال، بازدید از بنیاد علوی شهریار، بازدید از سازمان سینمایی وزارت ارشاد، نشست با پیشکسوتان حوزه صنایع دستی کشور، نشست با هنرمندان شاخص استان های خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال بختیاری و شهر ری، حضور در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیما و حضور در باغ موزه دفاع مقدس از فعالیت های حوزه نظارتی بوده است.

 

وی با اشاره به فعالیت هایش در حوزه اقدامات و پیگیری ها، گفت: پیگیری و رفع مشکل پروژه پتروشیمی گلستان، مسئله آب، مجوز دریافت شیرین سازی آب دریای خزر، منطقه آزاد تجاری، زهکشی اراضی کشاورزی، مطالبات کشاورزان، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تحقق شعار سال و رفع موانع تولید، احداث مجموعه گردشگری در گرگان، ثلت جهانی دیوار دفاعی گرگان، مجوز احداث کانون فرهنگی تربیتی و احداث دئرمانگاه تامین اجتماعی در آق قلا، راه اندازی بزرگترین موزه باستان شناسی، راه اندازی مرکز سی تی اسکن در آق قلا، شکل گیری پارک و کارخانه نوآوری و فناوری و مرکز توانمندی جانبازان از جمله فعالیت ها در این مدت است.

 

منتظری، پیگیری راه اندازی سالن 6 هزار نفری بسکتبال گرگان، تالار بزرگ فرهنگی هنری گرگان، حمایت از تیم های ورزشی، راه اندازی مرکز دیالیز توسط بخش خصوصی در گرگان، احداث بیمارستان تخصصی آیت الله طالقانی گرگان با تخصیص اعتبار 14 میلیارد تومانی از سوی نمایندگان گرگان و آق قلا و علاج بخشی سد وشمگیر با اعتبار 15 میلیارد تومان، طرح هادی و مسکن روستایی، طرح کاروان خدمت در 120 روستا از 180 روستا، تقویت اعتبار پروژه بازارچه صنایع دستی آق قلا، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و مرکز آفرینش های هنری در گرگان، تخصیص اعتبار برای مرمت و بازسازی مسجد جامع گرگان، پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی، احداث اولین مجتمع تولید بذر در استان و موافقت احداث اولین هنرستان کشاورزی را از دیگر فعالیت هایش برشمرد.

 

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح مکتب شهید سلیمانی در هر هفته، ارائه چشم انداز 4 ساله از سوی استانداران، تخصصی شدن ساختار کمیسیون فرهنگی مجلس، نشست مشترک نمایندگان عضو شورای فرهنگ عمومی مجلس با رئیس مجلس، دبیر شورای عالی انقلاب و دبیر شورای فرهنگ عمومی، پیشنهاد هفته فرهنگی استان گلستان و قزاقستان، پاسخگویی به نسل جوان از فعالیت های دیگر به شمار می روند.

 

وی ادامه داد: عضویت در بخش های مختلف کمیسون ها، عضویت شورای فرهنگی عمومی کشور، کارگروه تدوین برنامه هفتم توسعه، عضویت در کارگروه مد و لباس کشور، کارگروه توزیع اعتبارات کشور، شورای اکران فیلم های سینمایی وزارت ارشاد و حضور در رسانه های مختلف از دیگر فعالیت ها در مدت دو سال نمایندگی مجلس هستند.

 

*تحلیل بودجه فرهنگی از فردا در مجلس آغاز می شود

منتظری در خصوص اعتبارات بخش فرهنگی در بودجه 1401، گفت: تحلیل بودجه فرهنگی از فردا در مجلس آغاز می شود و بعد از جمع بندی اظهار نظر خواهد شد.

 

وی افزود: بودجه موسسات فرهنگی، قرآنی و غیره دارای مجوز 850 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 

*یکی از آسیب های نمایندگان، دخالت در عزل و نصب ها است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در خصوص عزل و نصب مدیران استان، گفت: یکی از آسیب های نمایندگی، دخالت در عزل و نصب ها است.

 

وی افزود: بین دخالت و مشورت تفاوت وجود دارد و وظیفه ما به گزینی است.

 

*هر جایی تخلف ببینم بی قرار هستم

منتظری اظهارداشت: به دلیل مسئولیتی که دارم هر جایی که تخلف ببینم بی قرار هستم و ورود پیدا می کنم.

 

وی ادامه داد: هیچ تفاوتی بین خانم و آقا برای استفاده از ظرفیت های شغلی وجود ندارد و شاخص عای علم، تخصص و تعهد باید در سرلوحه باشد.

 

منتظری در خصوص گرانی ها هم گفت: با تمام وجود گرانی ها را لمس کرده ایم و مجلس در این زمینه بی قرار است و در این زمینه کوتاه نمی آید.

 

*نقش رانت و تحریم ها را نباید در این گرانی ها نادیده گرفت

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: ما قوه مجریه نیستیم ولی نشست های ویژه ای را در مجلس بین مجلس و دولت شکل گرفته و با تشکیل ستاد تنظیم بازار، ثبات نسبی در قیمت ها ایجاد شده ولی کافی نیست.

 

وی با بیان اینکه نقش رانت و تحریم ها را نباید در این گرانی ها نادیده گرفت، تاکید کرد: تا زمانی که شبکه های رانت را از بین نبریم همین مشکل وجود دارد.

 

کد خبر 1130457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha