مهمترین شاخصه شهر تهران پایتخت شیعیان جهان بودن است

امیرحسین سمیعی مهمترین شاخصه شهر تهران را پایتخت شیعیان جهان بودن خواند و گفت:گستردگی و تمرکز محتوای هنر در تهران یک پیوستی با زیبایی تهران دارد

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «تهران جان» از تولیدات مشترک مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  پیش از ظهر امروز شنبه چهارم دیماه با حضور حجت الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی زند وکیلی معاون هنری و امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی این سازمان، علی‌محمد مودب، شاعر، عارف علیزاده خواننده  و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

 در این مراسم « امیر حسین سمیعی»، مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: آلبوم موسیقی« تهران جان» حاصل همکاری منطقه 22 و مرکزیت ستاد  فرهنگی و هنری شهرداری تهران است؛ مثل اتفاقی که در سایر آلبوم های موسیقی افتاده است این تلاش ما بوده که این ارتباط را پویا با مناطق داشته باشیم و  داده های هنری را  تبادل کنیم و با هر منطقه متناسب با پتانسیل آن منطقه پروژه هایی را به ثمر رساندیم.

 

 مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  با اشاره به جذابیت های بصری شهر تهران و پایتخت شیعه بودن این شهر  اظهار کرد: تصویری که می توانیم از زیبایی های جغرافیای تهران متذکر شویم تهران پایتخت شیعه جهان است این کلید واژه ها مدتی بود که از ذهن اهالی شهر  به خاطر آلودگی هوا کمرنگ شده بود اما این شهر، شهر خوبی های زیادی است. دماوند این رزوها دیدنی است.  همانطور که می دانید شاخص های برجسته مذهب در این شهر  بالاست و بیشتر از سایر استان هاست.

وی خاطر نشان کرد: ماه رمضان، سحری خوانی، آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان  که در شهر تهران انجام می شود همه در جهان بی نظیر هستند و در جهان از آنها بهره برداری شده است.

امیرحسین سمیعی یادآور شد: در بررسی شاخص های هنری به مکاتب هنری در تهران رسیدیم (مکتب تهران) در برخی هنرها که قابل چشم پوشی نیست، گستردگی و تمرکز محتوای هنر در تهران یک پیوستی با زیبایی تهران دارد در کنار همه اینها مهمترین شاخصه پایتخت شیعیان جهان است.

کد خبر 1130459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha