«سرشت شیشه‌ای»، نمایشگاهی  با نمایش آثار ۲۷ هنرمند شیشه نگار

این هنرمند نقاش پشت شیشه از برپایی نمایشگاه « سرشت شیشه ای » در گالری آبی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه مجموعه‌ آثاری از ۲۷ هنرمند شیشه نگار به نمایش در آمده است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نمایشگاهی دیگر از گروه نقاشان پشت شیشه ایران در گالری آبی برپا می‌شود. این نمایشگاه که «سرشت شیشه‌ای» نام دارد؛ در برگیرنده مجموعه‌ آثاری از ۲۷ هنرمند شیشه نگار در این عرصه است و تا ۱۵ دی ادامه دارد. به همین مناسبت گفتگویی کوتاه با استاد «سعید رضاخان»، پدر نقاشی پشت شیشه ایران ترتیب داده‌ایم که در زیر می‌خوانید:

 


از نمایشگاه جدید گروه نقاشان پشت شیشه ایران برای ما بگویید؟


این نمایشگاه در گالری آبی برگزار می‌شود و در آن مجموعه تابلوهایی از ۲۷ نقاش پشت شیشه را مشاهده می‌کنید. تابلوهایی که هرکدام برگرفته از دریافت‌های درونی خالقان آنهاست.


چندی پیش هم نمایشگاهی در همین نگارخانه داشتید؟


بله. همه‌گیری کرونا باعث شد تا فعالیت‌های گروه در رابطه با برگزاری نمایشگاه پایین بیاید. به شکلی که ما در این مدت هیچ نمایشگاه حضوری نداشتیم. اما حالا که کمی از شدت این بیماری کاسته شده است؛ آثاری را که مدتها پیش گردآوری کرده‌ایم؛ در معرض نمایش می‌گذاریم. ماه گذشته نیز یک نمایشگاه در همین نگارخانه داشتیم. نمایشگاهی که تابلوهای آن را دوستان گروه، مدتها پیش کشیده بودند. بخش زیادی از تابلوهای این نمایشگاه هم در ابتدای سال توسط همان دوستان کشیده شده است.


آیا در این نمایشگاه، هنرمند جدیدی را هم معرفی می‌کنید؟


بله. تا امروز سعی ما بر این بوده تا در هر نمایشگاه تعدادی از هنرمندان جوان و جدید را در این عرصه معرفی کنیم. در این نمایشگاه هم مانند برنامه‌های پیشین تعدادی از دوستان را به عنوان عضو جدید گروه وارد فضای نمایشگاهی می‌کنیم. خانم‌ها: رویا احمدی، ارمغان جانان، آناهیتا رمضانی، زهرا شعبان، نرگس محمد باقری، لاله محمدی و آقای میثم پناهی برای نخستین بار آثارشان در میان تابلوی دیگر دوستان گروه به نمایش گذاشته می‌شود.


اگر امکان دارد، نام دیگر هنرمندان هنرمندان را هم بفرمایید؟


رویا احمدی، نوا اطمینان، نرگس الفتی، میثم پناهی، ارمغان جانان، طوبی جانزاده، ویدا حق شناس، پرنیا رضاخان، سعید رضاخان، منا رفیعی، آناهیتا رمضانی، پروین رنجبری، زهرا شایان منش، زهرا شعبان، سوسن شوندی، نوشین طاهران پور، نادره علی اصغریان، نغمه علی بیک زاده، مهری کاتوزی، شمیم لیاقتی، نرگس محجوبیان، زینب محرابی، نرگس محمدباقری، محمد رضا محمدی (بنیامین)، زهرا مرادخانی، لاله محمدی و محبوبه معیری زاده شرکت کنندگان در این نمایشگاه هستند که در پوستر نام آنها بصورت کامل آمده است.


این نمایشگاه از چه تاریخی است و تا چه روزی ادامه دارد؟


شنبه ۴ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ آیین گشایش نمایشگاه سرشت شیشه‌ای است و تا ۱۵ دی ماه در گالری آبی ادامه دارد. علاقمندان می‌توانند هرروز از ساعت ۸ بامداد تا ۱۶ برای بازدید از آن مراجعه کنند. نمایشگاه روزهای جمعه تعطیل است و پنج‌شنبه‌ها تا ساعت ۱۳ قابل بازدید می‌باشد. 

سرشت شیشه‌ای در گالری آبی به نشانی میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور شمالی، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام برپاست و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۳۰۳۸۴۳ تماس حاصل نمایند.
 

کد خبر 1130494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha