آمار وقایع حیاتی شهرستان گلپايگان نگران کننده است

شاهرضایی با تشریح وقایع تولد، فوت و ازدواج در هشت ماه نخست سال جاری از کاهش ۱۷.۷ درصدی ولادت، ۲۰ درصدی ازدواج و رشد حدود ۱۴ درصدی فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، 《ناصر علی شاهرضایی》 در نشستی با خبرنگاران به تشریح وظایف اداره ثبت احوال پرداخت و گفت: دو هزار و ۵۸۴ جلد شناسنامه در هشت ماهه نخست سال جاری تعویض شده است و دو هزار و ۶۹۵ مورد کارت ملی تکمیلی، در همین مدت به ثبت رسیده است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپايگان با بیان اینکه ۵۷۲ ولادت از ابتدای سالرجاری تا کنون در شهرستان گلپايگان به ثبت رسیده که ۱۷ ممیز هفت دهم درصدی کاهش یافته است و ادامه داد: ۲۷۱ واقعه ازدواج در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی را نشان می دهد.
وی ثبت فوت ۶۲۳ مورد و رشد ۱۴ ممیز ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته را ناشی از شیوع کرونا توصیف کرد و افزود: دو هزار و ۷۲۵ برگ گواهی فوت به ارگان های مختلف در این مدت هشت ماهه ارائه داده شده است و بیش از هزار و ۱۰۰ مورد مکاتبات ادارات مختلف را پاسخ گو بوده است.
شاهرضایی جمعیت شهرستان گلپايگان را تا پایان سال ۱۳۹۹ بدون احتساب جمعیت مهاجر را ۹۲ هزار و ۵۵ نفر عنوان کرد و گفت: رشد میانگین جمعیتی شهرستان گلپايگان به طور سالانه ۵۵ صدم درصد است.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گلپايگان با تاکید بر قانون ثبت واقعه ولادت، ۱۵ روز پس از تولد و ثبت واقعه فوت، ۱۰ روز پس از مرگ، بیان کرد: رستا، فاطمه و مرسانا سه نام پر کاربرد برای دختران گلپایگانی و حسین، آرین و مهراد سه نام پر کاربرد برای پسران گلپايگانی در این هشت ماه سال ۴۰۰ بوده است./
 

کد خبر 1130597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha