کوتاهی هیچ دستگاهی در راه اندازی مجموعه های سرمایه گذاری را نمی پذیرم

افشارچی با اشاره به اینکه عذری از دستگاه ها در کوتاهی وظایف شان در راه اندازی مجموعه های سرمایه گذاری پذیرفتنی نیست، گفت: بستر سرمایه گذاری با پنجره واحد در استان زنجان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه باید در یک سری اقدمات استانی خود را تقویت و با انرژی بیشتری وارد شد، اظهار کرد: در جذب سرمایه گذار باید عملکردمان و جلسات مناسب باشد تا بتوان با سرعت بیشتر اقدامات را پیش برد.

 

محسن افشارچی با اشاره به اینکه بستر سرمایه گذاری با پنجره واحد سرمایه گذاری فراهم شده و موضوعی که در این بین مهم است پیگیری مشکلات سرمایه گذار در این مسیر است، تصریح کرد:  در استان زنجان در زمینه پنجره واحد اقداماتی صورت گرفته و نکته حائز اهمیت پیگیری امور و اقدامات از دستگاه ها به صورت مستمر و سریع می باشد چرا که کشور در شرایط کنونی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه وجود نرم افزار ها در شرایطی که سیستم اداری درگیر بروکراسی می باشد بسیار مهم و در راستای شفافیت می باشد، خاطرنشان کرد: در سال آینده باید به دنبال جذب سرمایه گذار بوده و شرایط را هرچه بیشتر فراهم کنیم تا سرمایه گذار با فراغ بال کار خود را انجام دهد.

 

افشارچی با بیان اینکه با سرمایه گذاران استان دیدار و موضوعات و مسائل و مشکلات آنها را بررسی خواهیم کرد، ابراز کرد: تیم منسجم هم هدف برای مسیر در استان می خواهیم و در این راه عذر در کوتاهی وظایف در راه اندازی مجموعه های سرمایه گذاری پذیرفته نیست.

 

وی با بیان اینکه با همه توان در خدمت سرمایه گذاران  در استان خواهیم بود، تصریح کرد: از سرمایه گذاران نیز انتظار این است در توسعه اجتماعی استان سهیم و کمک حال شرکت های دانش بنیان، ورزش استان و دیگر بخش ها از این مسیر هستیم.

 

در ادامه این جلسه گزارشی از سوی اتاق بازرگانی زنجان در رابطه با وضعیت فرایندهای جذب سرمایه گذاری و قوانین و موانع مختلف کسب و کار ارائه شد که در آن اشاره و پیشنهاداتی در راستای حل مشکلات موجود و برداشتن  موانع کسب و کار از پیش پای سرمایه گذران مطرح شد.

 

سهند علی فلاحی نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با بیان اینکه مشکلات در بخش سرمایه گذاری بسیار بوده و  سرمایه گذار با مشکلات بسیاری در مسیر خود روبرو شده است، اظهار کرد: عدم هماهنگی بین دستگاهی در مسیر سرمایه گذاری یکی از مشکلاتی است که سرمایه گذار را سردرگم کرده است.

 

وی با بیان اینکه در عملیاتی کردن برنامه ها به خوبی شعارها و صحبت ها عمل نشده و در برخی موارد عملکرد یک دستگاه سرمایه گذار را از استان خارج کرد، ابراز کرد: شرایط کنونی شرایط ویژه است و انتظار این است تا در مسیر دچار مشکل نشده و بتوان با سهولت کار کرد.

 

صمد یوسفی اصل عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه سرمایه گذار و فعال اقتصادی که در شرایط کنونی و با این مشکلات در استان و کشور حضور دارد عاشق کشور و پیشرفت آن می باشد، اظهار کرد: مشکلات عدیده کار را برای سرمایه گذار در این حوزه سخت کرده و این روند موجب دلسردی سرمایه گذار شده  و این مشکلات بر سر راه و موانع کسب و کار موجود است.

 

وی با بیان اینکه اصلی ترین مشکل در اجرا بوده و در این مسیر مشکلات عدیده موجب سردرگمی سرمایه گذار می شود، گفت: اعتماد به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و انتخاب مدیرانی جسور می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

 

 

 

کد خبر 1130619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha