عدالت و مطالبه گری از ویژگی های ائمه جمعه است

حجت الاسلام جوکار با اشاره به نقش ائمه جمعه در حل مشکلات مردم گفت: عدالت و مطالبه گری از ویژگی های ائمه جمعه است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام جوکار در نشست خبری بازخوانی رسالت های نماز جمعه در گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان نماز جمعه و مطالبه گری با اشاره به جایگاه مطالبه گری و نسبت آن با نماز جمعه گفت: در ابتدای موضوع باید بگویم عدالت از شرایط امام است و یک امام باید عادل باشد و مروج عدالت در جامعه تا بتواند عدالت خواهی را ترویج و گفتمان آن را در جامعه در شکل های مختلف نشان دهد که یکی از آن اشکال مطالبه گری است که در شان امام جمعه و وظایف او محسوب می شود.

 

امام جمعه شهر قدس با بیا اینکه مطالبه گری و عدالت خواهی از ویژگی های مهم ائمه جمعه محسوب می شود، تصریح کرد: برخی فکر می کنند ائمه جمعه فقط در تریبون نماز جمعه باید تاخت و تاز مطالبه گری کنند که این یک نگاه ناقص است در حالی که روش دیگر رایزنی با مسئولان است یعنی بعد از احصای مشکلات و حضور میدانی ائمه جمعه در اجتماعات مردم ائمه جمعه در جریان مشکلات مردم قرار می گیرند.

 

وی با بیان اینکه بنده به صورت حضوری و میدانی در میان مردم رفت و آمد دارم و مردم به راحتی به ائمه جمعه دسترسی دارند، تصریح کرد: یکی از راه های درمان مشکلات مردم ارتباط با مسئولان و قرار دادن مسئولان در فضای مشکلات مردم است. زمینه مطالبه گری مردم در نماز جمعه فراهم است و ما بسیاری از مشکلات را در نماز جمعه با حضور مسئولان حل کرده ایم و سپس از همین تریبون از آنها تشکر داشتیم.

 

وی با اشاره به برخی از مشکلات مردم در شهر قدس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در شهر قدس این بود که مسئولان در شهرستان سکونت نداشتند و از سوی دیگر ادارات نیز در این شهرستان نبوده و به همین دلیل مسئولان در جریان مشکلات مردم قرار نمی گرفتند اما به محض استقرار فرماندار جدید از وی درخواست کردیم تا برای اولین درخواست ما با تاسیس اداره هلال احمر در شهرستان موافقت کند و چهارشنبه شاهد افتتاح دفتر هلال احمر در شهرستان شهر قدس هستیم که از همین جا از فرماندار تشکر می کنیم.

 

وی با اشاره به طرح مشکلات مردم از سوی ائمه جمعه در شورای اداری و جلسات مختلف با مسئولان گفت: اگر در هیچ یک از جلسات و با رایزنی با مسئولان در حل مشکلات مردم به نتیجه نرسیم در سطح نماز جمعه موضوع را مطرح می کنیم. این پسندیده نیست که در محدوده نزدیک ترین شهرها به پایتخت بعد از چهار دهه از انقلاب هنوز برخی از مشکلات مانند آب و فاضلاب وجود داشته باشد. برای حل مشکلات مردم مسئولان را پای کار آورده ایم و در موارد زیادی بازدیدهای سرزده را تدارک دیدیم.

 

وی با اشاره به افزایش حضور مردم در نماز جمعه پس از دوران کرونا اظهار کرد: بنده پس از برگزاری مجدد نماز جمعه هر هفته نشستی را با حضور جوانان بدون واسطه برای دو ساعت برگزار می کنم. امام جمعه در این جلسه حضور دارد و مطالبه گری جوانان در جامعه را می شنود. گروه های مختلف در فضای مجازی نیز امروز مطالبه گر هستند و بنده حمایت کننده از گروه های مطالبه گر هستم.

 

وی با اشاره به حمایت از مطالبه گران تصریح کرد: بنده به ائمه جمعه یادآور شدم که از مطالبه گران در قرارگاه ها و کارگاه های مشورتی خود استفاده کنید تا مسئولان برای پاسخگویی به مردم آماده باشند.

 

وی با اشاره به استفاده صددرصدی دشمن از رسانه اظهار کرد: دشمن امپراطوری رسانه را در اختیار دارد اما ببینید سهم ائمه جمعه در صدا و سیما چقدر است. امروز برخلاف تمام مشکلات حضور مردم در نماز جمعه بیشتر شده است. بنده در تریبون های نماز جمعه سخنران پیش از خطبه ها را جوانان قرار می دهم و در بسیاری از موارد گردانندگان و برگزارکنندگان نماز جمعه از مکبر تا بسیاری از افراد در برگزاری نماز جمعه جوانان هستند.

کد خبر 1130649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha