لزوم بازنگری در ضوابط سخت گیرانه آیین نامه مسابقات قرآنی «مدهامتان»

محمدنژاد با بیان اینکه ضوابط سخت گیرانه آیین نامه مسابقات قرآنی «مدهامتان» باید بازنگری شوند، گفت: نوجوانان مستعد قرآنی بعد از حضور در صحنه مسابقات نباید به حال خود رها شوند بلکه باید برای آنان دوره های آموزشی تخصصی طولانی مدت برگزار شود.

«علیرضا محمدنژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: بسیاری از موفقیت ها در زندگی امروزی به برکت قرآن است.

 

داور مسابقات قرآنی «مدهامتان» خراسان جنوبی گفت: تلاوت و حفظ قرآن شرایطی را فراهم می کند تا جوانان و نوجوانان قرآنی و مسجدی به شناخت بهتری از خود و محیط پیرامون خود برسند و برگزاری مسابقات قرآنی در رشته ها و سطوح مختلف تا حد زیادی فضای معنوی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

وی در ادامه بیان کرد: اما برخی از مسابقات از جمله «مدهامتان» در جامعه نمود بیشتری دارند چرا که پویاترین و با انگیزه ترین قشر جامعه یعنی جوانان و نوجوانان، مخاطبین این مسابقات هستند.

 

محمدنژاد ادامه داد: حضور پرشور شرکت کنندگان این مسابقات در فضای معنوی مساجد آمیخته با شعور قرآنی و در واقع درک مفاهیم و معنویات این کتاب نورانی است به همین دلیل برگزاری این مسابقات به عنوان یک رقابت معنوی فرصتی بسیار مغتنم برای ترویج معارف قرآن در بین آحاد مختلف جامعه به ویژه این قشر با انگیزه است.

 

داور مسابقات قرآنی «مدهامتان» خراسان جنوبی با بیان اینکه از جمله نقاط ضعف و موانع موجود در این مسابقات ضوابط سخت گیرانه آیین نامه مسابقات است، افزود: پرداختن به موضوعات خیلی جزئی در تلاوت های مسابقاتی باعث می شود از جذابیت تلاوت های قاریان، حفاظ و مرتلین کاسته شود.

 

وی در ادامه گفت: به همین دلیل مناسب است به جای ریز شدن در جزیی ترین مباحث تجوید و صوت و لحن به کیفیت تلاوت قاریان و حافظان قرآن درکل قرائت و اجرای حفظ آنان توجه داشته باشیم.

 

محمدنژاد با اشاره به اینکه از دیگر نقدهایی که می شود به برگزاری مسابقات «مدهامتان» داشته باشیم نبودن یا کم بودن ماهیت آموزشی این مسابقات است، ادامه داد: نوجوانان مستعد قرآنی بعد از حضور در صحنه مسابقات نباید به حال خود رها شوند بلکه باید برای اثرگذاری هرچه بیشتر فضای معنوی مسابقات قرآنی در بین استعدادهای کشف شده، در طول سال برای آنان دوره های آموزش تخصصی طولانی مدت برگزار شود.

 

داور مسابقات قرآنی «مدهامتان» خراسان جنوبی بیان کرد: برای آنکه بیش از پیش زمینه حضور جوانان در این عرصه فراهم شود و برای ایجاد نشاط بیشتر بین مخاطبین این مسابقات، شایسته است بسترهای تشویقی بیشتری فراهم شود به طور مثال سطح جوایز و هدایای نفرات برتر از آنچه که درحال حاضر مرسوم است افزایش یابد و همچنین لازم است در این رابطه الگوسازی از نفرات ممتاز مسابقات قرآنی صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه در مساجد سراسر کشور کرسی های تلاوت اذانگاهی راه اندازی شود، گفت: در مواعد اذان صبح، ظهر و مغرب از حضور قاریان ممتاز و جوان برای اجرای تلاوت زنده قرآن و اذان استفاده شود و این امر علاوه بر آنکه از بُعد فنی اثرات آموزشی برای قاریان جوان دارد تاثیر بسیار زیادی در گرایش آحاد مختلف جامعه برای شنیدن و استماع آیات الهی خواهد داشت.

کد خبر 1130654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha