قبولی ۳۱۴ نفر در رشته مفاهیم مسابقات قرآنی مدها متان خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار از قبولی ۳۱۴ نفر در رشته مفاهیم پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان به صورت مجازی در خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: پانزدهمین دوره مسابقات مدها متان با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: بخش رقابتی پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّّتان همانند دوره های گذشته در رشته های متنوع برای رده های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران در دو بخش استانی و کشوری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به دو بخش ویژه این مسابقه «جلسات سنتی قرآن کریم و استعدادیابی قرآنی» تصریح کرد: در بخش جلسات سنتی قرآن کریم؛ قاریان و مرتلان قرآنی، جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش جلسات خود را در رواق نور، بخش جلسات سنتی ثبت می‌کنند؛ امتیاز برگزاری این جلسات در انتخاب قاریان و مرتلان، علاوه بر امتیاز فنی کسب شده در مرحله استانی و کشوری لحاظ خواهد شد؛ همچنین ضمن تکریم مربیان بهترین جلسات سنتی قرآن کریم با اعزام تیم مستندساز، فعالیت های این افراد مستند و در سطح ملی منتشر خواهد شد.

 

به گفته سبزه کار، همچنین در بخش استعدادیابی قرآنی نیز، کودکان زیر هفت سال شرکت کننده در جلسات سنتی فوق می توانند با ارسال اثر اجرای زنده و کوتاه خود در جلسه سنتی قرآن در این بخش شرکت کنند. استعدادهای برتر در ویژه برنامه های قرآنی مجازی و حضوری، دعوت شده و از محتواها و برنامه هایی که به منظور رشد و پرورش ایشان در نظر گرفته شده است بهره مند می گردند.

 

وی با اشاره به برگزاری بخش مفاهم مسابقات قرآنی مدها متان گفت: در این بخش، ۳۱۴ کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با ۵۹۲ نفر ثبت نام کردند که در نهایت ۳۳۶ نفر در امتحان آنلاین این بخش شرکت کرده که در نهایت ۳۱۴ نفر قبول شدند.

 

گفتنی است، معرفی نفرات برتر مسابقات قرآنی مدها متان در دی ماه انجام خواهد شد و مرحله کشوری این مسابقات در اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1126253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha