تعطیلی مسجد جامع« سرینگر»، اقدام جدید هند علیه مسلمانان

در ادامه سرکوب مسلمانان، مقامات هندی مسجد جامع سرینگر، بزرگ ترین مسجد تاریخی کشمیر را بستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «تی آر تی عربی»، در ادامه سرکوب مستمر مسلمانان، مقامات هندی مسجد جامع سرینگر در منطقه جامو و کشمیر را بستند.

 

این مسجد تاریخی بیش از 600 سال قدمت دارد و مسلمانان قرن هاست که در این مسجد رفت و آمد دارند و یکی از مناره های علم و دین در منطقه محسوب می شود.

 

مقامات هندی در بحبوحه زیر سؤال بردن سیاست ‌های حقوق بشر و حمایت از آزادی‌های مذهبی که دولت نارندرا مودی در تلاش است در سطح بین ‌المللی ادعا کند، با محکومیت گسترده‌ای برای این اقدام مواجه شده‌ اند.

 

دولت مودی به نوبه خود مدعی شده است که این مسجد، مرکز ناآرامی ها، اعتراضات و درگیری هایی است که اداره هند در منطقه مورد مناقشه کشمیر را به چالش می کشد و بنابراین باید بسته شود.

 

سرکوبی که مقامات هندی علیه مسلمانان کشمیر به راه انداخته اند تنها به بستن عبادتگاه ها و محدود کردن فعالیت های عادی آنها محدود نمی شود، آنها وسایل ارتباطی را نیز قطع کرده اند.

 

در ژانویه گذشته، دولت تصمیم گرفت خطوط تلفن را قطع کند و دسترسی به اینترنت به این منطقه را مسدود کند که توسط چندین سازمان حقوق بشر به رهبری دیده بان حقوق بشر محکوم شد.

 

ساکنان این منطقه از زمانی که دو کشور در سال 1947 از بریتانیا استقلال یافتند و اسلام آباد و دهلی نو منطقه مسلمان نشین را تقسیم کردند، خواستار استقلال از هند و الحاق به پاکستان شدند.

 

در 5 آگوست 2019، دولت هند ماده 370 قانون اساسی را که ضمانت خودگردانی در جامو و کشمیر را که تنها اکثریت مسلمان در این کشور دارد، لغو کرد و سپس آن را به دو منطقه تقسیم کرد که توسط دولت فدرال اداره می شود.

کد خبر 1130680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha