افتخارآفرینی حافظان آران و بیدگلی در مسابقات سراسری قرآن کریم

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل از افتخارآفرینی حافظان عضو مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) آران و بیدگل در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت:  چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در دو بخش خواهران و آقایان با کسب دو افتخار ملی برای حافظان شهرستان آران و بیدگل خاتمه یافت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: در این مسابقات «حسین خانی بیدگلی» مدرس و عضو مجمع قاریان و حافظان هلال (ع) موفق به کسب رتبه دوم در رشته حفظ کل قرآن کریم شد و «فرشته صباغیان بیدگلی» حافظ کل و عضو مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) رتبه چهارم حفظ بیست جزء این مسابقات را به دست آورد.

 

ضابطی ادامه داد: چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در مراحل شهرستانی، استانی و نیمه‌نهایی برگزار شد و مرحله نهایی این رشته‌ها دی ماه جاری در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد.

 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: کسب رتبه اول مسابقات بین المللی طلاب در سال ۹۶، رتبه اول مسابقات دار القرآن امام علی (علیه السلام) سال ۹۶، رتبه عالی مسابقات سراسری اوقاف سال ۹۸، رتبه دوم در رشته حفظ کل در چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی اوقاف در سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه نخست در سومین دوره مسابقات سراسری مشکات در سال ۱۳۹۶ برخی از افتخارات حسین خانی بیدگلی است.

 

ضابطی با اشاره به اینکه فرشته صباغیان بیدگلی مدرک درجه ۳ تخصصی حافظان کل را داراست تصریح کرد: کسب رتبه های دوم کشوری در مسابقات «مدهامتان» در رشته حفظ کل سال ۱۴۰۰ ، رتبه اول کشوری در مسابقات دانشجویی در رشته حفظ ۲۰ جزء سال ۱۳۹۹ و رتبه دوم کشوری در رشته حفظ کل در سال ۱۴۰۰، رتبه اول استان در مسابقات «اوقاف بالای ۱۸ سال» رشته حفظ ۲۰ جزء سال ۱۴۰۰ برخی از موفقیت های این بانوی قرآنی است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با اشاره به اینکه شهرستان آران و بیدگل با ۱۲ مؤسسه قرآنی و بیش از ۵ هزار قرآن آموز فعال ملقب به شهر نمونه قرآنی است تصریح کرد: مجمع قاریان و حافظان هلال دارای سه شعبه تخصصی است و ساختمان اصلی این مرکز هم به همت خیرین در حال احداث است.


ضابطی افزود: این مجموعه قرآنی در ۱۸ فروردین ‌ماه سال ۱۳۷۲ بنا به توصیه و تشویق محمود لطفی‌نیا از قاریان ممتاز بین‌المللی و به‌ همت جمعی از جوانان علاقه‌ مند به قرآن در رواق شرقی حرم مطهر راه‌اندازی شد.این مجمع تاکنون نیروهای مستعد قرآنی را پرورش داده که در عرصه قرآنی کشور و در رقابت‌های قرآنی بین ‌المللی افتخارآفرین شده‌اند.


وی یادآور شد: با تأسیس مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) در سال ۱۳۷۱ تاکنون بیش از ۱۵۰ قرآن آموز زیر نظر اساتید این مجموعه قرآنی موفق به «حفظ کل قرآن کریم» شده اند. همچنین قرآن آموزان این مؤسسه در سال ۱۴۰۰ در مسابقات قرآنی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، مسابقات حفظ سراسری قرآنی دانش آموزی و مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه های برتر کشوری شدند.

کد خبر 1130803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha