۹ دی نشان داد مردم از بصیرت کافی برای حمایت از نظام و رهبری برخوردارند

ترقی گفت: مردم با حماسه ۹ دی نشان دادند که از بصیرت لازم و کافی برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب برخوردار هستند.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: یکی از زمینه های اصلی شکل گیری حماسه 9 دی می توان به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا اشاره کرد که باعث جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم ایران شد. اوج حرکت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آنها معتقد به ارزشها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین(ع) و عاشورا نبودند و به همین دلیل روز عزای حسین(ع) را به جشن تبدیل کردند و به صفوف نماز عزاداران و افرادی که بر حسب ظاهر چهره حزب اللّهی داشتند، حمله کردند و شعار هایی دادند که نشانگر مبارزه اساسی با نظام اسلامی  و اصل ولایت بود و همین مردم را به صحنه کشاند. این هتک حرمت به عاشورا و عزاداران حسینی، ملّت ایران را نگران و چشمان آنان را گریان کرد و 9 دی ماه واکنش به این حرکت و اعلام حمایت از ولایت و شخص رهبر انقلاب بود. در همین رابطه گفتگویی با حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در مورد 9 دی  به شرح زیر ارایه می شود.

 

9 دی را چگونه توصیف می کنید؟

 

حوادثی که در سال 88 بعد از انتخابات ریاست جمهوری رخ داد در واقع از چند بعد قابل توجه است ابتدا اینکه یک طراحی از قبل صورت گرفته توسط عوامل خارجی و داخلی برای تکرار کودتاهای رنگین در منطقه آسیا بود که شکل گرفت تا از طریق انتخابات و زیر سوال بردن صحت انتخابات بتوانند یک حرکتی را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی رقم بزنند. در حقیقت این امر یک نقش بسیار جامعی بود که در اکثر کشورهای آسیای میانه جواب داده بود و موجب تغییر و تحول در آن کشورها به نفع سیاست های غرب شده است اما در جمهوری اسلامی با سد بصیرت مردم مواجه شد و با هوشیاری مقام معظم رهبری نتوانستند این پروژه را به سرانجام برسانند؛ بنابراین عوامل داخلی و خارجی دست به دست یکدیگر داده بودند تا انقلاب رنگین به این شکل رقم بخورد و انقلاب اسلامی را بدین شکل از ریل خط امام و رهبری و از ریل اصلی آن منحرف کنند.

 

فتنه 88 چه هدفی را دنبال می کرد؟

پس از آنکه دشمنان نتوانستند این اقدام و حرکت را به نتیجه برسانند به طور طبیعی مانع اصلی این توطئه را مقام معظم رهبری و مبانی اسلامی در نظام جمهوری اسلامی را موانعی دیگر عنوان می کردند که در تداوم این حرکت نوک اصلی حمله خود را به سمت اسلام، معنویت، عاشورا و مبانی دینی مردم و رهبر انقلاب قرار دادند که در این مرحله مردم متوجه شدند که فتنه ای که به پا شده است و توسط عوامل داخلی و خارجی هدایت می شود، این فتنه اصل نظام را هدف گرفته و هم اسلامیت و هم رهبری نظام را مورد هدف قرار داده و حماسه 9 دی موجب آن شد که مردم در برابر هجمه به ولایت و اسلام واکنش نشان داده و به خوبی دشمن را شناخته و چهره نفاق را تشخیص دادند و با حضور خود در صحنه توانستند آتش فتنه را خاموش و جلوی پیشروی آن را برای همیشه  و برای بی ثبات سازی نظام در کشور بگیرند.

 

مردم چگونه به توطئه فتنه دشمنان پی بردند؟

بصیرتی که در مردم به وجود آمد طی چند روز پس از انتخابات، این بصیرت عمدتا با هدایت های مقام معظم رهبری و روشنگری هایی که رهبر انقلاب و تبیین توطئه دشمن توسط نخبگان سیاسی جامعه صورت گرفت و منجر به این شد تا مردم از اطراف فتنه گران فاصله بگیرند و مسیر خود را در حمایت از نظام اسلامی دنبال کردند.

 

چه تجربه و عبرتی می توانیم از فتنه 88 کسب کنیم ؟

تجربه این فتنه و عبرتی که از آن گرفته شد، این بود که مشخص شد عده ای در فتنه به دلیل فقدان بصیرت سکوت کردند و نتوانستند راه صحیح و درست را تشخیص و پیدا کنند و بعضی ها نیز داخل فتنه افتاده و با فتنه گران همراه شدند و برخی نیز که بصیرت لازم را داشتند و متوجه پشت پرده این حوادث بودند در مقابل فتنه گران ایستادند و مقاومت کردند و سه گروه در جامعه پدید آمد؛ کسانی که با فتنه همراهی کردند و کسانی که با سکوت خود به فتنه کمک کردند و فضا را پر گرد و غبار نگه داشتند.

 

آنچه از فتنه می توان درک کرد، این است که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کردند که در این نوع فتنه ها انسان باید نگاه به مراجعی که می توانند راه صحیح را نشان دهند و چراغ راه گرد و غبار و تاریکی ها هستند، راه خود را انتخاب کرده و با بصیرت در دام دشمن نیفتاده و در پازل آنها بازی نکنند. مردم با حماسه 9 دی نشان دادند که از بصیرت لازم و کافی برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب برخوردار هستند.

 

از چه ابزاری باید برای تشخیص فتنه و توطئه دشمن استفاده کرد؟

ابزاری که کمک می کنند تا انسان در فتنه اسیر توطئه های دشمن نشود و در پازل آنها بازی نکند در درجه اول تبعیت از ولایت و رهبری است و در مرحله دوم دشمن شناسی دقیق و پس از آن با تحقیق و بررسی و مطالعه تصمیم بگیرد و حرکت کند. رهبر انقلاب توصیه دقیقی در این زمینه داشتند که انسان در چنین شرایطی نباید هر حرفی را بلافاصله قبول کند و یا رد کند بلکه باید بر روی آن تحقیق و بررسی کند و در شرایط فتنه و گرد و غبار تا به واقعیت و حقیقت موضوع پی نبرده و آن را درک نکرده است تحت تاثیر آن قرار نگیرد و اتخاذ موضع نکند. یقینا در این شرایط ما به مالکان و عمارهایی نیاز داریم که با روشنگری و با تبیین دقیق مردم را بتوانند در مسیر حق و حقیقت هدایت کنند و اجازه ندهند مردم قرآن ناطق را با قرآن سر نیزه اشتباه بگیرند و به جای تبعیت از قرآن ناطق به سمت قرآن سمت نیزه هدایت شوند.

 

پیامد حضور حماسی مردم در 9 دی چه بود؟

پیامد حضور حماسی مردم در 9 دی این بود که فتنه گران با حماسه 9 دی جزو منفورین ملت قرار گرفتند و حیات سیاسی آنها از بین رفت و مجبور شدند عده ای از آنها به خارج از کشور فرار کنند و زمینه ای برای حیات سیاسی آنها در داخل باقی نماند و مردم نیز با حماسه 9 دی واکسینه شدند و در برابر فتنه های بعدی ایمنی کسب کردند. مردم در سال 96 و پس از آن در برابر این گونه فتنه گران ایستادند و اجازه تردد به آنها ندادند و میدان را از دست آنها گرفتند. این امر نشان می دهد که مردم وقتی با حضور خود و با بصیرت با این گونه حوادث برخورد می کنند به راحتی فریب توطئه های دشمن را نمی خورند و از مسیر درست منحرف نمی شوند.

 

کد خبر 1130882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha