برگزاری نشست پیرامون خوشه خرما فی مابین شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان و جهاد کشاورزی استان

شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان با جهاد کشاورزی استان در خصوص خوشه خرما نشست برگزار کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، "علیرضا راشکی "اظهار داشت : با توجه به اینکه کار خوشه بسته بندی خرمای سراوان از سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون در سال دوم اجرای آن هستیم ،در این نشست برنامه عمل پیشنهادی سال دوم خوشه کسب و کار بسته بندی خرمای سراوان توسط شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان پیشنهاد و در نشستی با معاونین و کارشناسان جهاد کشاورزی استان مطرح شد.

 

وی افزود: در این نشست شرکت شهرک های صنعتی استان در خصوص همکاری و مشارکت پیرامون مطالعات حوزه خوشه کسب و کار خرما ، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز ،برگزاری تور صنعتی ،حمایت در خصوص  نمایشگاه های داخلی و خارجی و عارضه یابی واحد های تولیدی مرتبط با خوشه مذکور  اعلام آمادگی کرد.

 

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد : برنامه های مذکور ، به عنوان برنامه عمل خوشه کسب و کار خرمای سراوان در سال اول توسط شرکت شهرک های صنعتی استان انجام شده است.

 

راشکی عنوان کرد: اعتماد سازی ، توسعه بازار و استفاده از فن آوری روز در تولید محصول از جمله مهم ترین عناوین برنامه عمل  این خوشه در سال دوم محسوب می شود.

 

وی یاد آور شد : انجام طرح های مطالعاتی و پژوهشی در خصوص افزایش تولید محصول ، شیوه های اصلاحی در تولید ارقام بازار پسند و ایجاد ارزش افزوده از  ضایعات خرما از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و برسی قرار گرفت.

 

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برگزاری نشست با دستگاه های اجرایی ، ارگان ها و تعاونی های مرتبط با تولید محصول خرما سبب جلوگیری از موازی کاری و هدر رفت منابع را در پی دارد.

 

به گزارش روابط عمومی قرار شد شورای راهبری خوشه خرمای سراوان هر سه ماه برگزار و برنامه های اجرایی مورد پایش قرار گیرد.

کد خبر 1130942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha