صید ۶۰۰ تن ماهی استخوانی توسط صیادان گیلانی

مدبری از صید ۶۰۰ تن ماهی استخوانی توسط صیادان گیلانی خبر داد و گفت: کفال بیشترین گونه‌ای است که امسال توسط صیادان گیلانی از دریای خزر صید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عظیم مدبری» شامگاه امشب(یکشنبه، 5 دی) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین روند صید ماهیان استخوانی از دریای خزر را در سواحل استان گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: از ابتدای فصل صید ماهیان استخوانی تاکنون 600 تن ماهی توسط صیادان پرتلاش گیلانی صید شده است.

 

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه این مقدار صید توسط چهار هزار نفر از صیادان استان و در قالب 47 شرکت تعاونی پره صید شده است عنوان کرد: میزان صید انواع ماهیان استخوانی از خوان گسترده دریای خزر امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته چیزی حدود 37 درصد رشد داشته است.

 

مدبری در پاسخ به این پرسش که بیشترین میزان ماهیان استخوانی صید شده توسط شرکت‌های پره صیادی استان گیلان شامل چه گونه‌هایی است تصریح کرد: از میزان 600 تن ماهی استخوانی صید شده امسال حدود 52 درصد آن کفال، 45 درصد ماهی سفید و سه درصد هم سایر گونه‌ها بوده است.

 

وی ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده از دریای خزر را 600 میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم با توجه به شرایط مساعد و مناسب اقلیمی و تلاش صیادان و شرکت‌های پره صیادی بتوانیم به برنامه‌های از پیش تعیین شده در بحث صید ماهیان استخوانی دست پیدا کنیم.

 

مدیرکل شیلات گیلان بازسازی ذخایر گونه‌های ارزشمند ماهیان خاویاری را از جمله اهداف در دستور کار شیلات دانست و با بیان اینکه این دستگاه برای بازسازی و حفاظت از ذخایر دریای خزر همواره در حال اجرای برنامه‌های پشتیبانی و حفاظتی است گفت: همه ساله انواع بچه ماهیان استخوانی توسط مراکز بازسازی ذخایر ژنتیکی تولید و در رودخانه‌های منتهی به خزر رهاسازی می‌شوند.

 

مدبری با تاکید بر اینکه شیلات گیلان هر ساله با هدف رونق صید و صیادی برنامه بازسازی ذخایر دریای خرد را اجرایی می‌کند خاطرنشان کرد: با رهاسازی انواع گونه‌های بچه ماهیان استخوانی و خاویاری و البته در صورت برگشت هفت درصد این گونه‌ها، ذخایر ماهیان در سال آینده برای صید و صیادی تامین می‌شود.

 

کد خبر 1131003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha