خدا را شکر می ‌کنم با سردار سلیمانی آشنا شدم

مادورو در گفت و گو با المیادین درباره ایران و فلسطین تاکید کرد که هیچگاه دست از فلسطین بر نمی دارم و خدا را شکر می کنم که با سردار سلیمانی آشنا شدم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المیادین»، نیکلاس مادورو در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین گفت: ملت ونزوئلا در برابرحملات وحشیانه امپریالیسم  آمریکایی و همپیمانانش، مقاوم ایستاده است.

 

وی افزود: کشور ما شاهد جنگ اقتصادی بوده، اما با تلاش جمعی ایستادگی کرده ایم.

 

نیکلاس مادورو در ادامه اظهار کرد: سال 2021 میلادی، نخستین سالی بود که  بهبودی اقتصادی را از زمان تحریم های امپریالیسم آمریکا ثبت کردیم و تنها به مقاومت اکتفا نمی کنیم و بلکه آن را در جلوی دیده خود داریم و انتظار داریم سال 2022 نیز بهتر از امسال باشد.

 

خدا را شکر می ‌کنم با سردار سلیمانی آشنا شدم

 

مادورو در بخش دیگری از سخنان خود، به دیدارش با سردار سلیمانی در ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ پرداخت.

 

وی گفت: من از آشنایی با فرمانده سلیمانی بسیار خوشوقت شدم. او در بین ماه‌ های مارس و آوریل سال ۲۰۱۹ به ونزوئلا آمد و با ما صحبت کرد. ما در در آن زمان با بحران برق رو به رو بودیم که امپراطوری شمال آمریکا علیه ونزوئلا ترتیب داده بود در آن زمان سردار سلیمانی به ونزوئلا آمد و با ما در زمینه‌ های مختلف همکاری از جمله مسئله برق صحبت کرد؛ او انسانی بشاش، خوش بین در زندگی بود؛ و من خدا را شکر می کنم که با او آشنا شدم. او با تروریسم و تروریست‌هایی که به ملت‌های محور مقاومت حمله کردند، مقابله کرد. او مردی شجاع بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا گفت: انسانیت باید از این، جنایت هولناک، عبرت بگیرد. آیا این جهانی است که برای بشریت در آینده می‌ خواهیم؟ جهانی که ببینیم چگونه از کاخ سفید، دستور ترور یکی از قهرمانان علیه تروریسم صادر می‌شود؟. هرگز. جهانی که ملت ها، خواهان آن هستند، جهان صلح، احترام و حاکمیت حقوق بین الملل است. بار دیگر باید صدای خود را در محکومیت جنایت ترور این شهید و قهرمان ملت ها، بالاتر ببریم.

 

آیت الله خامنه ای، مردی بسیار حکیم و با فراست است

 

رئیس جمهور ونزوئلا در ادامه  با اشاره به روابط کشورش با ایران گفت: روابط ما پیوسته با ایران خوب بود؛ چه در زمان رؤسای جمهور سابق – احمدی نژاد و روحانی و چه در زمان آیت الله رئیسی، ما با رئیس جمهور رئیسی بر مجموعه ای از طرح های جدید توافق کردیم.

 

مادورو در ادامه صحبت های خود در خصوص رهبر انقلاب نیز گفت: من بسیار تحت تأثیر آیت الله خامنه ای قرار دارم؛ ایشان مردی بسیار حکیم و با فراست است.

 

هیچ گاه دست از فلسطین نمی کشیم

 

رئیس جمهور ونزوئلا در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله فلسطین پرداخت و گفت: «هیچ کس در جهان نمی تواند از ما بخواهد تا دست از فلسطین برداریم حتی فکر کردن به قطع حمایت از فلسطین یا رها کردن آن به حال خود، اشتباه است. فلسطین، سرزمین مقدس بشریت است... فلسطین جایگاه بسیار والایی دارد... تمامی این جنایاتی که در حق ملت فلسطین صورت می‌گیرد، روزی باید تاوان آن را بدهند»

وی گفت: «فلسطین، بی مانند است... بمباران کودکان و قتل آنان، غیر قابل توصیف است. به همین دلیل، حمایت ما از فلسطین، همه جانبه است».

 

بشار اسد، مرد شجاعی است

 

وی در ادامه درباره سوریه گفت: «بشار اسد، مرد شجاع و قهرمان و مبارز است».

وی گفت: مردم سوریه 11 سال رنج را تحمل کرده و مقاومت کردند و ارتش سوریه و ملت سوریه با وحدت در کنار بشار اسد، سوریه ای جدید می سازند و آن را به طور کامل آزاد می کنند.

کد خبر 1131230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha