۱۹۵ میلیون تومان سرانه توانبخشی بین مدارس استثنایی گلستان توزیع شد

خانعلی گفت: ۱۹۵ میلیون تومان سرانه توانبخشی، مشاوره و تجهیزات توانبخشی بین مدارس استثنایی گلستان توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی گلستان، «عباس خانعلی» گفت: در سال جاری بیش از 40 هزار نوآموز در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان افزود: اجرای طرح جام، گنجینه های مدیریتی، پارلمان مجازی معلمان، مجلس دانش آموزی، معلم یاری، طرح مدام، طرح حامی، ندای همراه، هر مدرسه یک سرود از مهمترین طرح هایی است که تا کنون اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: در 79 مدرسه استثنایی، 24 مدرسه پشتیبان و 540 مدرسه پذیرا، سه هزار و 378 دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی و توانبخشی اداره استثنایی قرار دارند، همچنین 2 مدرسه شبانه روزی و مدارس تخصصی ناشنوا و نابینا در سطح استان مشغول به ارائه خدمات هستند.

 

خانعلی گفت: در تحقق شاخص های اختصاصی سازمان، اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان به عنوان اداره برتر معرفی شده است، همچنین در شاخص های طرح شهید رجایی رتبه عالی به دست آمده است.

 

وی در خصوص ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان اظهارداشت: 275 پرونده خدمات حمایتی تشکیل و اعتباری بالغ بر 176 میلیون تومان دریافت شده است، همچنین 195 میلیون تومان سرانه توانبخشی، مشاوره و تجهیزات توانبخشی بین مدارس توزیع شده است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گلستان با بیان اینکه مشخصات یک هزار و 759 دانش آموز در سامانه توانبخشی ثبت شده است، گفت: تاکنون 940 نفر از دانش آموزان در بخش خدمات توانبخشی غربالگری شده اند که 93 نفر از دانش آموزان نیاز به سمعک، 127 نفر نیاز به قالب سمعک دارند.

 

وی ادامه داد: در ارائه خدمات توانبخشی 106 نفر از دانش آموزان تحت پوشش خدمات گفتار درمانی قرار دارند و 387 نفر محروم از خدمات گفتار درمانی هستند.

 

خانعلی افزود: 136 نفر از دانش آموزان از خدمات کار درمانی بهره مند می شوند و 248 نفر نیاز به خدمات کار درمانی دارند و 41 نفر نیز تحت پوشش خدمات فیزیوتراپی هستند، 244 نفر از دانش آموزان نیاز به عینک دارند و همچنین یک هزار و 108 نفر از دانش آموزان تحت پوشش خدمات مشاوره ای هستند و 319 نفر نیاز به خدمات مشاوره دارند.

 

کد خبر 1131255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha