قلب امیر مومنان امام علی (ع) تجلی حقیقت خداوند است

حجت الاسلام انصاریان گفت: قلب امیر مومنان امام علی (ع) تجلی حقیقت خداوند است یعنی قلب او آمیخته به تمامی انبیاء الهی و قرآن مجید بود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت‌الله علوی بروجردی به سخنرانی پرداخته و با استناد به سوره مبارکه واقعه گفت: همه آیات مصداقشان امیرمومنان امام علی (ع) و شیعیان واقعی او هستند بنابراین شیعه واقعی کسی است که قلب، باطن و اعضای بدنش در حد ظرفیت و توانایش در اعتقاد و عمل همانند امیر مومنان امام علی (ع) باشد.

 

 

وی با اشاره به اعتقاد امیر مومنان امام علی (ع) درباره پروردگار اظهار داشت: در قلب او حقیقت خداوند متعال تجلی داشت و هیچ معبودی را شایسته عبادت و بندگی به غیر از خداوند نمی‌دانست. یعنی قلب امیر مومنان امام علی (ع) آمیخته به تمامی معارف انبیاء الهی و قرآن مجید بود.

 

 

 وی ادامه داد: البته کیفیت عقاید شیعه بعد از امیر مومنان امام علی(ع) است زیرا هیچ قلبی گنجایش عقاید او را ندارد. ایمان مجموعه‌ای از اعتقاد به خدا، قیامت، قرآن‌کریم و انبیاء الهی است. در واقع ایمان سبب خیر دنیا و آخرت برای انسان می شود.

 

 

وی با استناد به روایتی از پیغمبر اکرم (ص) ادامه داد: اگر ایمان امیر مومنان امام علی (ع) نسبت به خدا، قیامت، قرآن کریم و انبیاء الهی را در یک کفۀ ترازو و تمامی آسمانها و زمین را در کفه دیگر قرار بدهند ایمان او بر کل آسمانها و زمین سنگینی می‌کند.

 

 

 وی افزود: اعتقاد و ایمان به پروردگار برای انسان بسیار سودمند و با ارزش است چراکه پروردگار عالم به عزت و جلالش قسم خورده که فرد مومن را در روز قیامت به دوزخ نخواهد برد.

 

 

 

استاد اخلاق گفت: ایمان به خداوند سبب سود و منفعت در وجود هر فردی می شود. اما وزن ایمان او همانند امیر مومنان امام علی (ع) نیست چرا که ظرفیت ایمان هیچ انسانی با او برابری نمی کند و  ایمان مومنان حقیقی بعد از امیر مومنان امام علی (ع) قرار می گیرد.

 

 

 

حجت‌الاسلام انصاریان ادامه داد: ایمان انسان را از آلودگی و گناه حفاظت می کند. به همین سبب اعمال و اخلاق انسان باید دنباله رو اخلاق و اعمال امیر مومنان امام علی (ع) باشد.

 

 

 

وی افزود: مومن باید همانند امیر مومنان امام علی (ع) اخلاص در عمل داشته باشد یعنی تمام اعمالش از جمله نماز خواندن، کمک به مردم و غیره فقط برای رضای خداوند باشد. اخلاص در پیشگاه خدای متعال بسیار ارزشمند است. در روز قیامت به خاطر ایمان و اخلاق اولیای الهی به آسانی در بهشت را بر روی مومن باز می کنند.

 

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعیان واقعی اگر گناهی مرتکب شوند به خاطر ایمان و پیوند با اهل بیت(ع) مورد بخشش خداوند قرار می گیرند و توبۀ آنها پذیرفته می شود. اما اگر فرد غیر مومن حتی عمل بسیار نیک انجام دهد به خاطر نداشتن ایمان عملش پذیرفته نمی شود. بنابراین برای شیعیان ایمان به ولایت و اهل بیت (ع) بسیار سودآور و ارزشمند است.

 

 

کد خبر 1131521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha