رویداد ملی فهماعرصه شناسایی استعدادهای مساجد است

حجت الاسلام خسروی با بیان اینکه رویداد فهما بستر تقویت فعالیت های مسجد محور است، افزود: شناسایی و پرورش استعداد ها از دیگر دستاوردهای رویداد ملی فهما است.

« امیر حسین خسروی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما، اظهار داشت: خداراشاکریم که بستری وسیع و گسترده و همچنین نظام مند به نام فهما و سامانه بچه های مسجد راه اندازی شد.

 

وی افزود: رویداد فهما بستری است که بچه های مساجد سطح کل کشور بتوانند در عرصه های مختلف بدرخشند و استعداد های درخشان خود را نمایان کنند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار، اظهار داشت: قطعا این نظمی که در طرح فهما موجود بود تاثیری بسیار قوی و مستحکم داشت به جهت قالب بندی فعالیات و همچنین نمایان کردن فعالیات مختلف مساجد در شبکه های تعاملی که برای همگان قابل مشاهده و استفاده است.

 

وی با بیان اینکه رویداد ملی فهما عرصه شناسایی استعدادهای مساجد است، ادامه داد: بی شک طرح فهما و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد به پیشبرد اهداف تعلیمی و تربیتی فرهنگی مساجد اثری بی نظیر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خسروی با اشاره به اینکه بحث ایده پردازی از نقاط عطف رویداد فهماست، ابراز کرد: در هر عرصه و مجموعه ای تعامل و همکاری و استفاده از ایده ها و نظرات افراد مختلف باعث پیشرفت حداکثری آن مجموعه میشود.

 

وی ادامه داد:  بحث ایده پردازی و انتشار آن در شبکه های تعاملی که مسبب این میشد که کانون ها از فعالیات و طرح ها و برنامه های یکدیگر در آن بخش استفاده کنند نقطه عطف و پیشرف فهما میباشد.

 

حجت الاسلام خسروی با اشاره به برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی کانون های مساجد، اظهار کرد: اهمیت فعالیات در حوزه کتاب و کتابخوانی شاید از بسیاری فعالیات ها فضیل تر باشد چرا که کتاب و کتابخوانی مفید ترین منبع علمی مردمان هر عصر و هر جامعه ای بوده و هست.

 

وی تصریح کرد: امسال در سومین روداد ملی فهما اهمیت به سزایی به این عرصه داده شده بود.

 

حجت الاسلام خسروی بیان کرد: در شبستان فرهنگ، رواق کتاب این اهمیت نسبت به کتاب و کتابخوانی کاملا دیده میشد و همچنین در سامانه آموزشی مسابقات کتابخوانی برگزار شده مسبب پرورش فکری و ایجاد ترقیب بیشتر نوجوانان به سمت کتاب و کتابخوانی است.

 

وی با اشاره  اینکه این کانون فرهنگی هنری مسجد درسومین رویداد ملی فهما هفت هزار و 405 امتیاز کسب کرده است، افزود: بیشتریت فعالیت ثبت شده این کانون فرهنگی هنری مسجد در شبستان فرهنگ بوده است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری شهدای پشت بازار طی سال 1393 تاسیس شده است، اظهار کرد: این کانون هم اکنون بالغ بر 216 عضو دارد.

 

درسومین رویداد ملی فهما با رصد و پالایش مستمر و منظم، جریان حرکت و فعالیت کانون ها ارزیابی و امتیاز دهی می شود  و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی کانون هایی فرهنگی هنری مساجد و استان ها رتبه بندی شده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی(پایتخت فهما) معرفی می شود.

 

فعالیت ها  و آثار ثبت شده در دو سطح استانی و ملی ارزیابی می شود و کانون های برتر بر اساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های 12 گانه رتبه بندی شده و در هر رواق کانون برتر استان به شرط کسب حداقل امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

سومین رویداد ملی فهما در 12 رواق برگزار شده است، که ارزیابی ها آثار کانون های مساجد از 14 دی ماه سال جاری آغاز  و تا 30 دی ماه ادامه خواهد داشت  و نتایج نهایی تا 22 بهمن ماه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  اعلام می شود.

 

کد خبر 1131535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha