مقاومت ملت یمن در برابر اشغالگران همچنان ادامه دارد / حاج «حسن ایرلو» مومنانه و مجاهدانه با ولایت ماند

فاضلی گفت: پس از آغاز جنگ در ۲۶ مارس ۲۰۱۵ میلادی در کشور یمن و شکل گیری جبهه مقاومت مردمی علیه اشغالگران، جنگ یمن وارد مرحله جدیدی شد و این مقاومت ملت یمن در برابر اشغالگران همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد صادق فاضلی» امروز (7 دی ماه) در آئین بزرگداشت یادبود شهید «حسن ایرلو» سفیر سابق جمهوری اسلامی در یمن در مهدیه اردبیل گفت: مجاهدت های حاج «حسن ایرلو» کتابی قطوری و حکایت های بلندی است از ایثار و ایمان و وفای به عهده که به همراه 2 برادرش شهیدش در دفاع از میهن بسته بودند.

 

دستیار ویژه وزیر امور خارجه تصریح کرد: حاج حسن ایرلو 23 سال پس از جنگ نیز مومنانه و مجاهدانه با ولایت ماند و محکم و استوار بر سر پیمان صداقت ماند تا به امر الهی شهد شهادت نوشید.

 

وی اظهار داشت: سخنرانی در چنین مراسمی از حاج حسن ایرلو بسیار سخت است که از مجاهدت و عزمت ایشان سخن بگوییم پس از آغاز جنگ در 26 مارس 2015 میلادی در کشور یمن و شکل گیری جبهه مقاومت مردمی علیه اشغالگران، جنگ یمن وارد مرحله جدیدی شد و شعارهای کوتاهی جنگ به کابوس کشورهای متجاوز به جنگ 7 ساله تبدیل شد و این مقاومت ملت یمن در برابر اشغالگران همچنان ادامه دارد.

 

فاضلی خاطر نشان کرد: علت جنگ نیز انقلاب مردم در برابر استبداد تحمیل شده غرب علیه ملت یمن بود و می خواستند مقاومت مردم یمن شکسته شود تا حکومت استبدادی همچنان ادامه داشته باشد که این امر محقق نشد و مردم یمن همچنان در برابر تجاوزات اشغالگران مقاومت می کنند.

 

این مقام مسئول افزود: زمانی که جنگ افرزوان فتح 3 هفته ای جنگ یمن را سر می دادند با مقاومت مردمی یمن روبرو شدند و برای تحت شعاع قرار دادن شکست خود روی به حملات وحشیانه علیه مردم یمن را آغاز کردند تا این انقلاب را سرکوب کنند اما این جنگ چیزی جز خفت و خواری به متجاوزان نداشت و بیش از 4 میلیون نفر از مردم یمن را آواره سرزمین خود کردند.

 

دستیار ویژه وزیر امور خارجه یادآور شد: مردم یمن پیمان بسته اند که متجاوزان به هدف خود نخواهد رسید و با ایمان و شهادت در برابر جنگ طلبی آنها ایستاده اند و خبر پیروزی های اخیر آنها به گوش می رسد و با تکیه به توان داخلی توانسته اند در برابر جنگ طلبان ایستادگی کنند.

 

فاضلی عنوان کرد: خشونت عریان کشورهای متجاوز در 6 سال گذشته به خوبی به جهانیان نشان داد که به به اصول اخلاقی و انسانی و بین المللی پایبند نیستند و سکوت سازمان ها و نهادهای بین المللی ننگن بزرگی را به همراه داشت و مردم تحت محاصره یمن مورد ظلم واقع شدند که در پاسخ به این تهدیدات از خود دفاع کردند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: شهید ایرلو با وجود اتفاقات بزرگ در کشور یمن به عنوان نماینده شایسته جمهوری اسلامی در یمن حاضر به خدمت شد و به حق نماینده انقلاب اسلامی همراه و همدل با ملت یمن شد و موجب دلگرمی انقلاب مردمی کشور یمن شد که در کشمش ها و بحبوحه جنگ تنها سفیر خارجی در کشور یمن در کنار ملت قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از  یک کشور جنگ زده کمک های بسیاری را انجام داد و راه حل بحران جنگ یمن از طریق دیپلماتیک و سیاسی را بهترین جایگزین جنگ می دانست و در همه محافل سیاسی این مسئله را مطرح می کرد و در بسیاری از سخنرانی ها و محافل شرکت می کرد تا مانع جنگ شود.

کد خبر 1131681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha