مهرواره قرآنی حرکتی در توسعه فرهنگ قرآنی و نشر معنویت است

حجت الاسلام فاضلی، گفت: مهرواره قرآنی حرکتی بسیار مثبت در توسعه فرهنگ قرآنی و نشر معنویت در سطح جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: مهرواره قرآنی طاها  یک از ابتکارات زیبایی است که توسط معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه طراحی، که امید می رود با کسب تجربه های جدید و مشارکت دستگاه های فعال در حوزه قرآن تبدیل به یک برنامه فاخر ، معنوی و تأثیر گذار در اقشار مختلف به ویژه نسل نوجوان و جوان در جامعه هدف گردد.

 

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: اولین دوره مهرواره قرآنی طاها مرحله استانی ویژه طلاب خواهر و همسران و فرزندان دختر طلاب و روحانیون اهل سنت استان کرمانشاه  همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات برگزیده هر رشته به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند و با نفرات برتر سایر استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام فاضلی با اشاره به اهداف این مهرواره خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات قرآنی ترویج سبک زندگی اسلامی، شناسایی و تقویت استعدادهای قرآنی در خانواده‌های طلاب و روحانیون اهل سنت و همچنین ترویج معارف قرآن در فضای مجازی است که استقبال طلاب اهل سنت از برگزاری مسابقات قرآنی چشمگیر بوده است.

 

وی گفت:در این دوره از رقابت‌های قرآنی گروه‌های سنی طلاب خواهر، همسر طلاب و روحانیون، فرزندان به صورت حضوری و هم مجازی با هم به رقابت می‌پردازند.

 

 مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه  اظهار کرد: مهمترین عامل خنثی سازی تهاجم نرم فرهنگی غرب و غفلت و دنیا گرائی در جامعه، گرایش به قرآن و عمل به دستورات سعادت بخش آن می باشد.

 

 

کد خبر 1131984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha