ادامه حملات اسلام ستیزانه در آمریکا/  مسلمانان حمله به مرکز اسلامی در ایالت آریزونا را محکوم کردند

یک مرکز اسلامی در ایالت آریزونای آمریکا مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و شورای روابط آمریکایی- اسلامی این حمله را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، شورای روابط آمریکایی-اسلامی حمله افراد ناشناس به مرکز اسلامی در شهر توسان در ایالت آریزونای آمریکا را محکوم کرد.

این شورا در صحفه توئیتر خود نوشت: به دلیل حمله به شهروندان آمریکا در خارج از مرکز اسلامی این شهر، حفاظت از مردم هنگام ادای شعایر دینی شان و ایجاد امنیت مساجد و لوازم آن ضروری است.

 

یک فیلم ویدیویی که خبرگزاری محلی توسان آن را منتشر کرده است، نشان می دهد که سه نفر (دو زن و یک مرد جوان) به درها و پنجره های این مرکز اسلامی سنگ پرتاب می کنند. سپس به حمله به یک فرد که با آنها مقابله می کند، اقدام کردند.

 

«سهیل محمد» عضو شورای اداری مرکز اسلامی توسان در ویدیویی منتشر شده گفت: این حادثه قابل توجیه نیست و پیش از این اتفاق نیفتاده است.

محمد افزود: این حادثه به زخمی شدن نگهبان این مرکز ازناحیه چشم شده است. دوربین های مدار بسته نشان می دهد که این اتفاق در نتیجه حمله افراد ناشناس به او بوده است.

 

این فیلم ویدیویی نشان می دهد که یکی از پنجره های این مرکز به دلیل پرتاب سنگ توسط افراد ناشناس شکسته شده است.

 

عزت ابویوسف، مسئول این شورا در ایالت آریزونا گفت: ما از مقامات مجری قانون می خواهیم تا در منطقه این مرکز که تحت تاثیر این حادثه نگران کننده قرار گرفته است، و در همه مساجد و سایر مکان های عبادی در سراسر این ایالت امنیت را افزایش دهند.

ابویوسف افزود: باتوجه به تعداد حوادث خشونت آمیز که اقلیت ها را در سراسر این کشور هدف قرار می دهند، این حمله باید جدی گرفته شود.

 

مراکز اسلامی در تعدادی از شهرها و ایالت های آمریکا در طول ماه های گذشته شاهد حملات مکرر بودند. در نیمه دسامبر،کنگره آمریکا لایحه قانونی  مبنی بر تاسیس دفتر ویژه در وزارت امورخارجه آمریکا برای مبارزه با اسلام در جهان تصویب کرد.

 

«نهاد عوض» مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکا این لایحه را موفقیت تاریخی برای مسلمانان دانست.

عوض اعلام کرد: این شورای با الهان عمر، نماینده کنگره آمریکا و تعدادی دیگر از نمایندگان برای اتخاذ تدابیر فوری و جدی به منظور حفاظت از مسلمانان در جهان همکاری می کند.

 

فرانک ماگوس، افسر اطلاعات عمومی پلیس توسان در این باره گفت: پلیس تحقیقات خود را در مورد این حمله آغاز کرده است.

اتحادیه آزادی مدنی آمریکا اعلام کرد: نزدیک به 10 مسجد در سال 2005 در ایالت آرویزنا مورد حمله قرار گرفته است و مرکز اسلامی توسان یازدهمین مورد این حوادث خشونت بار است.

کد خبر 1132185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha