رشد اقتصادی کانون تمرکز دولت در سال آتی است

مخلص الائمه گفت: رشد اقتصادی کانون تمرکز دولت در سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «فرزاد مخلص الائمه» شامگاه گذشته در نشست هم اندیشی با مسئولان و مدیران رسانه استان مرکزی در اراک، به فعالیت های و تلاش های دولت در راستای رفع مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: دولت جدید همچون یک خودرو در حال حرکت و با مشکلات فراوان است که نمی تواند این خوردو را برای رفع مشکلات متوقف کند، هنر دولت این است که در حال حرکت در راستای رفع مشکلات در حالی که کشور اکنون با تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی همراه تلاش کند.

 

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه دولت کانون تمرکزش امسال بر روی واکسیناسیون و ریشه کنی ویروس کرونا است و بحمدالله موفق عمل کرده است، بیان کرد: در سال آتی، کانون تمرکز دولت رشد اقتصادی است که تحقق این مهم در گرو همراهی شهروندان و همه ارکان نظام است چرا که دولت و ملت باید در کنار هم برای رفع مشکلات همدلانه گام بردارند.

 

وی به مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و ادامه داد: امروز شاهد مشکلات اقتصادی فراوان هستیم و دستگاه‌ها با کمبود منابع اعتباری و مالی مواجه هستند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیگیری مسایل و معضلات استان مرکزی باید با آرمان‌گرایی واقع‌بینانه دنبال شود، ادامه داد: در استان مرکزی شاهد وجود شمار زیادی افراد بیکار و فاقد مهارت هستیم که این مهم یک مشکل بزرگ برای این استان صنعتی است چرا که اگر ظرفیت اشتغال صنایع را نیز بالا ببریم کارگر ماهر برای فعالیت به اندازی کافی نداریم.

 

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید به مطالبات مردم به خصوص در بحث معیشت و اقتصاد بیشتر توجه شود، ادامه داد: این مهم نیازمند همدلی و همراهی اصحاب رسانه است.

 

مخلص‌الائمه در ادامه با اشاره به آلودگی هوای کلانشهر اراک نیز خاطر نشان کرد:  در این راستا نیز برنامه‌هایی را در دست پیگیری داریم و این در حالی است که سازمان محیط‌ زیست استان مرکزی کمترین سطح اعتبارات استانی را در کشور دارد ولی با این وجود در حال فعالیت است.

 

این مقام ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مطالبه گری حق رسانه ها است و بیاد مطالبه گر و ناقد باشند، گفت: رسانه‌های استان مرکزی مطالبه‌گری توام با نقد منصفانه و کارشناسی را همراه با اخلاق مداری در دستور کار قرار دهند و مسئولان نیز باید نقدپذیر باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید به مسایل و مشکلات کل استان بپردازند، بیان کرد: ما در نقاط مختلف استان مشکلات، چالش ها، ظرفیت ها و ... مختلفی داریم و خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به مسائل و مشکلات همه نقاط استان بپردازند و از مسئولان هم بخواهند تا عدالت در تمام نقاط استان رعایت شود.

 

مخلص الائمه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتصابات در دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: انتصابات در استان چندوجهی و چندلایه است و در انتصابات تعجیل و احساسی برخورد نمی کنیم و مبنای انتصابات در دستگاه‌های اجرایی پاک دستی و التزام به اصل ولایت فقیه، کارآمدی، دانا بودن، جهادی بودن و انقلابی بودن است.

 

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه فاصله وضع موجود با وضع مطلوب آن چیزی است که امروز شهروندان را ناراضی کرده، است، گفت:برای رفع این مشکل، برنامه‌ریزی مدیریت مسئله محور در استان مرکزی پیاده سازی می‌شود که توجه به این مهم در توسعه و پیشرفت استان نقش موثری دارد.

 

وی به فعالیت های گسترده در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز فضای مجازی مهمترین و در دسترسترین رسانه است و باید پذیرفت که امروز سرعت نفوذ شبکه‌های اجتماعی بسیار بالاست و باید از این ظرفیت به خوبی بهره گرفت.

 

 گفتنی است در این نشست که با مدیران رسانه های استان مرکزی برگزار شد، هر یک از مدیران به بیان سخنانی در رابطه با مسایل و مشکلات موجود در استان و همچنین مشکلات صنفی رسانه ها پرداختند.

کد خبر 1132457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha