تلاش برای توسعه گردشگری مذهبی فارس با ایجاد پرواز مستقیم از عراق

شهدوست شیرازی گفت: رفع موانع گردشگری مذهبی و سلامت در اولویت اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار دارد و یکی از مشکلات برای ورود گردشگران عراقی به استان فارس، نبود پرواز مستقیم است که اقداماتی برای راه ‌اندازی این پرواز انجام‌ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، در نخستین جلسه ستاد خدمات سفر 1401 استان فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای پذیرایی از گردشگران نوروزی گفت: برای آژانس داران کشور عراق و کشورهای عمان و قطر، برنامه ریزی برگزاری تورهای ورودی آشناسازی انجام شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس افزود: رفع موانع گردشگری مذهبی و سلامت برای کشورهای عراق، عمان و قطر در اولویت اداره کل میراث فرهنگی فارس قرار دارد و با اقدامات انجام ‌شده و با برنامه ‌ریزی رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات برای ورود گردشگران عراقی به استان فارس، نبود پرواز مستقیم است که اقداماتی برای راه ‌اندازی این پرواز انجام‌ شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس اعلام کرد: با کشور قطر نیز مذاکراتی شده است تا از فرصت جام جهانی قطر استفاده بهینه کنیم و فرصت پنج روزه مابین بازی ‌ها، فرصت طلایی برای گردشگری فارس خواهد بود.

شهدوست شیرازی تاکید کرد: شرایط برای ورود گردشگران خارجی با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت ‌های گردشگری در استالن فراهم‌ شده و دستورالعمل‌ ها برای حضور گردشگران خارجی به دستگاه ‌های اجرایی ابلاغ ‌شده که نیازمند هم‌افزایی بین دستگاهی است.

وی ادامه داد: شاهد وضعیت مناسب و حضور گردشگران داخلی نیز در فارس خواهیم بود و دستورالعملی در این خصوص تهیه و در اختیار دستگاه ‌های مرتبط گذاشته ‌شده است.

شهدوست شیرازی با اشاره به برنامه برای سفرهای نوروزی عنوان کرد: با توجه به وضعیت پاندمی کرونا و دستورالعمل‌ه ای ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به‌ تناسب برای سفرهای نوروزی برنامه ‌ریزی خواهد شد.

کد خبر 1132478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha