۲۷۲ هزار نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت نام کرده اند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تا کنون ۲۷۲ هزار نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار نفر فرزند شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدامیرحسین قاضی زاده» صبح امروز (پنجشنبه 9 دی) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گلستان گفت: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت یک وظیفه عمومی و اجتماعی است و ایثارگران باید مورد توجه جامعه قرار گیرند.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا قانون مصوب تبدیل وضعیت ایثارگران در مجلس شورای اسلامی را در راستای اجرا پیگیری کنند و از تمامی ظرفیت های قانونی برای اجرایی شدن این قانون استفاده کنند.

 

وی افزود: اگر از اول موضوع اشتغال ایثارگران به درستی انجام می‌شد، امروز دیگر نیاز به قانون گذاری های جدید نبود و با استفاده از منابع تخصیص یافته در سال های گذشته نباید حتی یک بیکار ایثارگر در جامعه وجود داشت.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تا کنون ۲۷۲ هزار نفر در سامانه کاریابی بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد بیش از ۳۳ هزار نفر فرزند شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند.

 

وی، موضوع  گلزار شهدا را به مثابه معبد و حرم دانست و افزود: شهیدان از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار هستند و گلزار شهدا باید به پاتوق های فرهنگی تبدیل شود.

 

معاون رئیس جمهور گفت: این اقدام تنها وظیفه بنیاد شهید نیست و باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و  مردمی بودن برنامه های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید ساخت یک فیلم سینمایی در هر استان را بر محور چهره‌های ایثار و شهادت آن استان پیش‌بینی کرده است، اظهارامیدواری کرد: با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی بتوان این اقدام فرهنگی را انجام دهیم.

 

قاضی زاده افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ ایثار و شهادت به مثابه قله است و دامنه این قله سبک زندگی این عزیزان است که باید در مسیر ترویج آن بکوشیم.

 

وی با بیان اینکه هدف بنیاد شهید به جای توزیع وام، ایجاد اشتغال است، گفت: سیاست های توزیع وام در اشتغال و مسکن با شکست مواجه شده است.

 

 

کد خبر 1132488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha