روشنگری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم، عوامل شکل گیری ۹ دی هستند

امیر خداداد فلاح درباره عوامل شکل‌گیری ۹ دی گفت: بصیرت افکنی و روشنگری مقام معظم رهبری نسبت به ابعاد مختلف فتنه ۸۸ و همچنین بصیرت و ولایت‌مداری مردم باعث رخداد مهم ۹ دی در آن سال شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص اهمیت توجه به 9 دی و بازخوانی آن با امیر خداداد فلاح معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیر خداداد فلاح حماسه 9 دی را یک رخداد مهم سیاسی و نجات بخش برای انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: بعد از اتفاقاتی که در سال 88 شکل گرفت 9 دی را می‌توان یک رخداد سیاسی بزرگ دانست.

وی درباره دلایل ضرورت بازخوانی حماسه 9 دی اظهار کرد: عبرت گرفتن از حوادث و رویدادهای تلخ گذشته برای جلوگیری از هزینه‌های آینده یکی از دلایل توجه به 9 دی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب فتنه 88، انقلاب اسلامی را تا لبه پرتگاه برد و هزینه‌هایی را هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی برای ایران در پی داشت.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو افزود: بازخوانی اتفاقات فتنه 88 درس و عبرت تاریخی محسوب می‌شود زیرا جلوگیری می‌کند از اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مجددا آن هزینه را بپردازد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیان درست روایت‌های انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرستاران فرمودند اگر روایت‌های انقلاب اسلامی به درستی بیان نشود، دشمن آن روایت‌ها را به غلط بیان می‌کند و در نتیجه جای ظالم و مظلوم تغییر می‌کند. بنابراین به این دلیل نیز ضرورت دارد هر سال 9 دی بازخوانی شود و به آن عوامل اصلی که باعث شکل گیری حماسه 9 دی شد اشاره شود.

فلاح در ادامه درباره عوامل شکل گیری 9 دی بیان کرد: نخستین عامل مقام معظم رهبری بود. بعد از اتفاقات و حوادثی که رخ داد، یک روشنگری و بصیرت افزایی نسبت به ابعاد مختلف فتنه 88 داشتند و آن را در خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد مطرح کردند. این سخنرانی‌ها باعث شد مردم نسبت به توطئه دشمن آگاه شوند.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: بصیرت و ولایت مداری مردم ایران عزیز موجب شد 9 دی خلق شود. انقلاب اسلامی یک ظرفیت بسیار خوب دارد؛ قدرت بسیج گری مردم در هر شرایط توسط انقلاب اسلامی بارها صورت گرفته است. این مسئله را نمی‌توان در نظام‌های دیگر مشاهده کرد و یا به ندرت می‌توان دید و حتی در تاریخ ایران نیز وجود نداشته است.

کد خبر 1132520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha