تالار مرکزی شهر قم نیاز به ارتقای وضعیت دارد

اسماعیلی با حضور در تالار مرکزی شهر قم از بخش‌های مختلف این مجتمع فرهنگی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمد مهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تالار مرکزی شهر قم بازدید کرد.

 

در این بازدید که با همراهی «سیدموسی حسینی کاشانی» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم صورت گرفت، بخش‌های مختلف این مجموعه فرهنگی معرفی و مشکلات زیرساختی و بودجه ای این مجموعه بیان شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه تالار مركزی شهر دارای ظرفیت مناسب جهت توسعه فعالیت های فرهنگی است، اظهار داشت: مساحت این تالار حدود 8 هزار متر مربع با زیربنای 11 هزار متر مربع است که در سال 1394 به بهره برداری رسید.

 

حسینی کاشانی ادامه داد: این تالار دارای بخش های مختلف از جمله سالن همایش، سالن تئاتر، كتابخانه، نگارخانه و گالری و غیره است.

 

وی اضافه کرد: در این تالار دو سالن 650 و 220 نفره و یک سالن جهت اجرای تعزیه و برگزاری کلاس وجود دارد، همچنین جهت ایجاد پلاتو برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی همچنین به حضور انجمن های خوشنویسی، موسیقی، نمایش، ناشران و خانه مستند در تالار مرکزی شهر اشاره کرد و بیان داشت: خوشنویسان استان قم در ثلث و نسخ در کشور اول هستند و هم اکنون 12 هزار خوشنویس در استان قم دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خواستار تأمین اعتبار جهت تکمیل زیرساخت های این تالار شد.

 

«محمدمهدی اسماعیلی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید، عنوان کرد: امکانات مناسبی در تالار مرکزی شهر قم وجود دارد که نیاز به ارتقای وضعیت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قم در حوزه خوشنویسی در کشور جایگاه کم نظیری دارد، گفت: خوشنویسی هنر اصلی ایرانی اسلامی است و در صورت تقویت این هنر، آثار خوشنویسان شهیر قمی در جهان اسلام مورد توجه قرار خواهد گرفت و به اقتصاد هنر کمک شایانی خواهد شد.

 

اسماعیلی با تصریح بر اینکه تمرکز اصلی ما در حوزه فرهنگ و هنر قم در موضوع خوشنویسی و تئاتر خواهد بود، از مدیران و مسئولان استان قم درخواست کرد که در برنامه‌های اصلی کار خود این دو موضوع را مورد توجه قرار دهند تا شاهد شکوفایی بیشتر این هنرها در قم شویم.

 

کد خبر 1132626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha