سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی، از هنر فیلم و سینما به عنوان ابزاری جذاب، خلاق و موثر که می تواند فرهنگ را ملی و جهانی کند، یاد کرد و گفت: متاسفانه سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمد رضاسوقندی» شامگاه پنج شنبه (9 دی) در آیین پایانی دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر با بیان اینکه روستا و عشایر، سنگربانان فرهنگ بومی ‌و محلی هستند، اظهارکرد: فرهنگ مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی غرب را نباید  در کارهای فانتزی جستجو کرد، بلکه باید در دل مردم و با روستائیان و عشایر جست.

 

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد، امور استان ها و مجلس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری با بیان اینکه جشنواره فیلم های کوتاه روستا و عشایر یک بخش معرفتی و شناختی دارد که به مردم شناسی و فرهنگ شناسی ما بر می گردد، از هنر فیلم و سینما به عنوان ابزاری جذاب، خلاق و موثر که می تواند این فرهنگ را ملی و جهانی کند، یاد کرد و گفت: متاسفانه سهم سینمای ما در عرصه جهانی ناچیز است.

 

سوقندی با نگاهی به غنای فرهنگ‌ تمدن ایرانی و اسلامی بر این مهم که تمدن غرب مرهون فرهنگ شرق است، اشاره کرد و افزود: تمدن ویل دورانت گویای این ادعاست، اما متاسفانه به خاطر غفلت هایمان این نقش را در سینما کم تر دیده ایم.

 

وی جان مایه هنر و سینما را ادبیات نمایشی دانست و از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خواست تا در کنار فیلم کوتاه، داستان کوتاه را  نیز جدی بگیرند.

 

سوقندی ضمن مهم برشمردن بخش نرم افزاری در راستای شکوفایی این مرز و بوم بر ضرورت کشف استعدادها در حوزه های مختلف تاکید کرد.

 

گفتنی است؛ دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر با حضور داورانی متشکل از «فرشاد فداییان»، «مهرداد اسکویی» و «تورج اصلانی» امشب با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

 

 

کد خبر 1132686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha