علم در خدمت کشاورزی گرفته شود

حجت الاسلام محمدی لائینی بر لزوم استفاده از علم در بخش كشاورزي استان مازندران براي جلوگيري از خام فروشي ، توسعه صنايع تبديلي و تحقق اقتصاد مقاومتي تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۱۰دی) در نشست فرهنگی ورزشی میثاق با مکتب سلیمانی در مرکز تحقیقات جنگل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری واقع در دارابکلا اظهار کرد: امیدواریم از این طبیعت اکسیژن تازه و هوای سالم دریافت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: در تعقیبات نماز عصر  آمده که امام سجاد (ع) از پنج چیز وحشت دارد و به خدا پناه می‌برد، یکی نفس انسان که هرگز سیر نمی‌شود، قلبی که در مقابل خدا تسلیم نباشد، علمی که فایده‌ای نداشته باشد، نمازی که از سقف بالا نرود و بالاخره دعایی که مستجاب نمی‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: این پنج چیز مصیبت و ضایعه است، علمی که به انسان نفع ندهد مهم است، خیلی اوقات ما علم داریم اما در بعدهای مختلف بهره‌ای از آن نمی‌بریم الان ما چند ده هزار دانشجوی فارغ التحصیل داریم که از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌شود، ما علم داریم اما هنوز در حوزه اقتصاد مشکل داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: ما در امنیت موفق هستیم قدرت دفاعی ما به آمریکا جرات حمله نمی‌دهد، این‌ها در یک بازه زمانی هفت ساله بنا بود پنج کشور (سودان، سوریه، افغانستان، عراق و ایران) را اشغال کنند و بگیرند که در نتیجه سیاستشان شکست خورد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی علم را در میدان نظامی برد، اضافه کرد: او وارد کشوری شد که فقط ۱۷ درصدش دست مردم بود و توسط بسیاری از کشورها حمایت می شد، اما مقاومت پیشرفت کرد و نقشه استکبار جهانی نقش برآب شد، پس علم اینجا تبدیل به قدرت شد، همانطور که در صنایع نظامی، نانو و انرژی هسته‌ای تبدیل به قدرت شد.

 

وی با بیان اینکه ناوهای جنگی ایران تماما ساخت کشور هستند و ۴۵ هزار کیلومتر در اقیانوس‌ها راهپیمایی کرده و از ۵۵ کشور عبور کردند بدون اینکه از بندری کمک و سوخت دریافت کنند، ادامه داد: علم در این حوزه قدرت ساخته ولی در بخش اقتصاد و کشاورزی خیر! پس اینجاها دست و بال علم بسته است فسادها و رانتخواری‌هایی وجود دارد که نمی‌گذارد علم خودش را نشان بدهد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اهمیت جنگل را همه می‌دانیم، تاکید کرد: متاسفانه هم جنگل در حال تخریب است هم چوب و کاغذ در حال ورشکستگی است پس غیر از علم چیزهای دیگری نیز لازم است، در حوزه دامداری دامداران ما باید دام‌های مولد خود را بفروشند، خسته شدند، از بس مشکلات را تحمل کردند، چرا ما در این حوزه موفق عمل نکردیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: چرا باید ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی در بندرامیرآباد بپوسد؟ آه دام‌ها دامن‌گیر بانیان خواهد شد، چرا از گرسنگی در حال مرگ هستند و نهاده‌های دامی در حال پوسیدگی، پس بنابراین تدبیر، مدیریت، سلامت و ایمان مهم است، شهید سلیمانی علم و ایمان را با هم بهره گرفت تا جامعه از این علم استفاده کند، ما در حوزه آب خیلی مسائل داریم که باید مدیریت‌هایی دلسوز روی کار بیایند و از علم عالمان فرهیخته بهره بگیرند تا استان و کشور رشد کند.

کد خبر 1132781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha