مکتب شهید سلیمانی افتخاری برای نیروهای مسلح است

آیت الله عبادی گفت: دیدگاه و مکتب شهید حاج‌قاسم سلیمانی امروز افتخاری برای نیروهای نظامی و مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» ظهر امروز (10 دی) در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به اینکه دنیا محل گذر و کوتاه مدت است، اظهار داشت: به زودی تک تک ما انسانها باید دنیای پرزرق ‌وبرق و خانه‌های زیبا را باید بگذاریم و برویم و جای خود را به افراد دیگر بدهیم.

 

وی با بیان اینکه انسان وقتی از دنیا می‌رود تنها چیزی که با خود می‌برد کفن است که آن هم باید از مال پاک باشد، افزود: آخرت تنها چیزی که به درد انسان می‌خورد همین تقوای الهی است و بقیه موارد ساقط اند.

 

امام جمعه بیرجند با گرامیداشت 9 د یماه و دهه بصیرت، گفت: دهه بصیرت میثاق امت با ولایت است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به ایام شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی، این شهید عزیز را سرباز امام‌زمان (عج) دانست و افزود: درست است که حاج قاسم امروز در بین ما نیست اما سربازان و فرزندان او در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و این ملت مقتدر ادامه دهنده همان راه و مکتب سردار هستند.

 

وی در ادامه به تفسیر و تحلیل و همچنین اهمیت شناخت دوست و دشمن واقعی از دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: شناخت دوست و دشمن از مهم‌ترین مسائل بشریت است که نیاز به فهم دقیق و مهم برای پیاده‌سازی در جامعه دارد.

 

تمام دین حب و بغض است

امام جمعه بیرجند با طرح این سوال که آیا دوستی و دشمنی با استکبار و مستکبر به دین ربط دارد یا مسئله‌ای احساسی خارج از دین است؟ اظهارداشت:امام معصوم(علیه السلام) در همین رابطه می‌فرمایند؛ «مگر دین غیر از حب و بغض است»، تمام دین حب و بغض است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه لازمه دوست داشتن هر محبوبی این است که، محب و عاشق نسبت به هر مانعی از وصول به محبوب خود برآشفته می‌شود، افزود: تمام این‌ مسائل خودشناسی و دین‌شناسی است که باید به آنها بیشتر توجه شود.

 

وی با بیان اینکه ولاء محبت، مادر همه خیرات در راه حق و در واقع ولاء حکومت تابع ولای محبت است، گفت: حاج‌قاسم سلیمانی، این شهید عزیز یک انسان بسیجی بود که از لذت های زندگی دست کشید و در مناطق مختلف کشور به‌دنبال مبارزه با استکبار جهانی و افرادی بود که خون انسان‌ها را به‌ناحق بر زمین می‌ریختند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مردم با بیان اینکه چنانچه در ولاء محبت، پای شما قرص است، ولی‌فقیه را پیروی کنید که این عمل به همان ولاء حکومتی است، افزود: ولاء محبت، اساس دین بر عشق است، لذا چنانچه احساس حب و عشق و دوستی می‌شود این یک علامت است و زیرساختی دارد که واقعیت را نشان می‌دهد.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: انسان، عاشق کمال و رشد است احساس دوستی براساس نیاز انسان به کمال است، چنانچه دوستی و دشمنی را درست بشناسیم و منشأ آن را تشخیص دهیم خواهیم توانست دوست و دشمن را به درستی از هم تشخیص دهیم.

 

دوست واقعی موجب کمال انسان می‌شود

وی با بیان اینکه هرچه موجب رشد و کمال انسان و وصول او به محبوب حقیقی یعنی خدای یگانه شود او دوست است، افزود: دوست حقیقی ما خدا و آن‌هایی که خدا آن‌ها را در مسیر خودش برایمان تعریف کرده‌است، مانند امامان معصوم و پیامبران و اولیای الهی هستند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه کسی که ما را به سمت خدا هدایت کند دوست حقیقی است و بقیه منافق هستند، اظهارداشت: وقتی به اهل‌بیت عشق می‌ورزید و حب آن‌ها می‌کنید که این مهم توصیه‌ی خدا و قرآن نیز است، وقتی به امام راحل و رهبری معظم انقلاب، حاج قاسم عزیز و بسیجی ها احساس محبت می‌کنید، بشارتی به شما است که شما هم با آن‌ها سنخیت دارید و اگر سنخیت نداشتید این عشق نبود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه اهل ایمان نمی‌توانند مفسد و ظالم را دوست داشته باشند، چراکه آن‌ها دشمن انسان‌ها هستند، گفت: حاج‌قاسم سلیمانی در نامه ای به خانواده‌اش می‌گوید من تصور ندارم که لباس نظامی را برای کشتن انسان‌ها بر تن کنم بلکه من لباس نظامی را پوشیدم تا انسان کُش ها را از روی زمین بردارم، این دیدگاه و مکتب حاج‌قاسم افتخاری برای نیروهای نظامی مکتبی جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران براساس حب خدا است، گفت: در این نظام سرلوحه مکتب دوست داشتن انسان‌ها و موجودات است لذا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با دشمنان انسان و انسان‌کشی ها مبارزه می‌کنند، ما برای صلح جهان می‌جنگیم تا دست انسان‌کش ها را از سر انسان‌ها کم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به بخشی از جنایات استکبار جهانی علیه مظلومان عالم اشاره کرد و گفت: این مستکبران متاسفانه بعد از کشتن و ریختن خون انسانهای بیگناه، حتی به کودکان و پناهندگان آنها به دیگر کشورها هم رحم نمی کنند و انها را در دریا قتل و عام می کنند.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: دشمنی با این‌ها یعنی دوستی با انسان و همه ارزش‌های انسانی است، شما مردم عزیز ان شاء الله در پای مکتب حضرت مهدی (علیه‌السلام) دفاع و جهاد کنید تا بشر را از شر این تمدن‌های وحشی و ظلم و ظالمان نجات دهیم.

 

 

 

 

کد خبر 1132792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha