تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر گره گشایی از کار مردم

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه جلب رضایت خداوند که بزرگترین سعادت انسان است از رهگذر حضرت رضا علیه السلام حاصل می شود؛ گفت: رسیدگی به مردم و گره گشایی از کار مردم یکی از راه های جلب رضایت حضرت رضا علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، جمعه شب(10 دی) در آیین افتتاح آزمایشی سامانه ارجاع بیماران نیازمند شهر کرمان؛ با استفاده از صلوات امام رضاعلیه السلام که از ناحیه امام عسکری وارد شده، تصریح کرد: جلب رضایت خداوند که بزرگترین سعادت انسان است از رهگذر حضرت رضا علیه السلام حاصل می شود.

 

 

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: پس به دلیل این واسطه بودن، انسان باید بتواند توجه و عنایت حضرت را جلب کند و برای این ابزاری لازم است؛ اگر رضایت و خشنودی خداوند را طالب هستیم که باید باشیم باید خشنودی حضرت رضا را کسب کنیم.

 

 

وی یکی از طُرُق جلب خشنودی حضرت رضا را اقداماتی دانست که در کانون های خادمیاری به نام مبارک حضرت رضا و رسیدگی به نیازمندان و احسان جویان دانست و گفت: زیرا یکی از کارهایی که معصومین در دوران زندگی بابرکت خود لحظه ای از آن غفلت نمی کردند رسیدگی به مردم و گره گشایی از کار مردم بود و این کار را بر هر مستحب  دیگری ترجیح می دادند.

 

 

حجت الاسلام مروی این کار را الگو خواند و اظهار کرد: خدمت فقط این نیست که انسان پول خرج کند و طبق روایت امام صادق علیه السلام مبنی بر اینکه « محبت ما را در دل مردم زیاد کنید» به معنای کمبود از جانب اهل بیت نیست زیرا ما نیاز به دوست داشتن داریم که به دنبال آن پیروی و تبعیت می آید.

 

 

وی اعلام کرد: هشت هزار خادمیار در استان کرمان فعالیت دارد که از همه آنها تشکر می کنم.

 

 

در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فرمانده سپاه ثارالله استان، رییس کل دادگستری و مدیرکل کمیته امداد استان و...حضور داشتند.

 

 

گفتنی است، حجت الاسلام مروی برای حضور در گردهمایی تقریب مذاهب به عنوان یکی از برنامه های محوری دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، امشب وارد کرمان شد.

 

 

کد خبر 1132857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha