۱۳ متقاضی برای دریافت تسهیلات کشت گیاهان دارویی به بانک معرفی شدند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: ۱۳ متقاضی برای دریافت تسهیلات کشت گیاهان دارویی به بانک معرفی شدند.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ میلیارد و ۸۷۲ میلیون ریال تسهیلات برای متقاضیان کشت گیاهان دارویی در این شهرستان اختصاص یافته که این تسهیلات برای ۱۳ متقاضی معرفی شده به بانک بوده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از توسعه کشت گیاهان دارویی طبق تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید با جهاد کشاورزی، قرار است به کسانی که متقاضی کشت انواع گیاهان دارویی متناسب با اقلیم شهرستان هستند، تسهیلات ارائه شود.

 

ایزانلو عنوان کرد: کشت گیاهان دارویی فرصتی مناسب برای اشتغال زایی جوانان و مردم روستاهای شهرستان ایجاد می کند که این فرصت تبدیل به پتانسیل و ظرفیت برای علاقمندان به کسب و کارهای روستایی شده است.

 

وی اضافه کرد: در این شهرستان علاوه بر گیاهان دارویی سایر رسته های اشتغال زا مانند صنایع دستی، پرورش دام سبک، پرورش دام سنگین و زنبورداری نیز فعالیت بسیار موثری در زمینه اشتغالزایی و افزایش سطح درآمد و معیشت مردم شهرستان داشته است.

 

وی ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود شهرستان در زمینه کشت گیاهان دارویی گفت: با توجه به پتانسیل‌های موجود و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، کشت این گیاهان در دستور کار قرار گرفته که از جمله عوامل مؤثر در توسعه کشت این گیاهان می‌توان به پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان، حمایت از توسعه فرآوری این گیاهان، راه‌اندازی زنجیره تولید و ترویج و اطلاع رسانی مناسب اشاره کرد.

 

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۶۰۰ هکتار زعفران و ۱۶۱ هکتار گیاه دارویی زیره سبز، گل محمدی، گل گاو زبان، اسطوخودوسو باریجه است.

 

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.

 

کد خبر 1132906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha