آغاز پانزدهمین جشنواره  سالروز انفجار حرمین عسکریین(ع) در سامرا

دبیرخانه آستان مقدس عسکریین(ع)پانزدهمین جشنواره خود را به مناسبت سالروز انفجار حرمین امامین عسکریین(ع) در رواق امام هادی(ع) آغاز کرد.

فاطمه دوستدار

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از askarian، دبیرخانه آستان مقدس حرمین امامین عسکریین(ع)پانزدهمین جشنواره سالانه انفجار گلدسته های حرمین عسکریین(ع) را با حضور دکتر محمد قاسم، دبیرخانه این آستان و تعدادی از شخصیت های مذهبی و دانشگاهی و جمعی از زایران در رواق امام هادی(ع) آغاز کرد.

 

«شیخ سیف العائدی» عضو شورای اداری آستان مقدس حرمین عسکریین گفت: ما کنار اهل بیت(ع) برای این مصیبت و آزمایش بزرگ ایستاده ایم و از آن درس می گیریم. بین دستان گناهکاری که به مقدسات دست درازی می کنند، و دستانی که فتنه افکنی می کنند، تفاوت است. هر گاه اهل انحراف در گمراهی و گناه خود غوطه ور شود. دست شان به خون مسلمانانی آلوده است که در برابر آنها ایستاده اند و مشعل نور حقیقی اسلام را در دست دارند و شعار صلح و امنیت و محبت سرمی دهند، عراق امروز عراق عزت و جلال و مقدسات است که پس از آنکه خواستند آن را ذلیل و درگیر و آواره کنند،پیروز و عزیز و سرافراز شد. اما با حکمت بزرگان و فرزندان قهرمان در برابر این فتنه ایستادیم و از تنوع دینی و مذهبی و فرقه ای عراق ملت متحد ایجاد کردیم که مخالفت ظلم و ظالمان است و حق و مظوم پیروز می شود.

 

این جشنواره شامل جشنواره انفجار و افتتاح نمایشگاه آثار نفیس آستان مقدس عسکریین و آثار انفجار گلدستنه ها و همچنین انتشارات مرکز میراث سامراء و نمایشگاه عکس از انفجار تروریستی و مراحل بازسازی است.

کد خبر 1132954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha