۲ میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری توزیع شد

دماوندی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی معیشتی باید به مدل بازرگانی تبدیل شود، گفت: طی سه ماه گذشته ۲ میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایری توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین دماوندی‌نژاد» امروز (۱۱ دی) در آیین تکریم و معارفه رؤسای قديم و جديد سازمان جهاد كشاورزی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته چنین خشکسالی را سابقه نداشته ایم مشخصاً وقتی که عمق خشکسالی با این وسعت را در پهنه کشور شاهدیم و جمعیت کشاورزان و دامداران سختی های زیادی را متحمل می شوند.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تمام تلاش دولت این است که تولیدکنندگان بخش کشاورزی  و دامداری با توجه به اقتضای کشاورزی ما که وابسته به معیشت و شرایط بارندگی است همچنان پایدار و سرزنده بماند.

 

وی با بیان اینکه برای رونق بخش کشاورزی بایستی با همت و تلاش آن را از دل معیشتی عبور دهیم و به کشاورزی تجاری تبدیل کنیم، گفت: کشاورزی در خراسان جنوبی باید به مدل بازرگانی تبدیل شود.

 

دماوندی‌نژاد بیان کرد: با این ریل گذاری باید به نقطه‌ای برسیم که محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان طلاهای ناب شناخته شده جهانی به درآمدزایی بیشتری برسد.

 

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: طی سه ماه گذشته بیش از  ۲ میلیون تن نهاده بین دامداران روستایی و عشایر  توزیع شده است.

 

وی در پایان افزود: همچنین در این مدت مجوز صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۵۰ هزار رأس گوساله پرواری صادر شده است.

 

 

کد خبر 1133087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha