شیعیان واقعی امیر مومنان امام علی (ع) پاک از دنیا می روند

حجت الاسلام انصاریان گفت: اگر شیعه در پرونده‌ اعمالش مشکلی داشته باشد. خداوند متعال اجازه نمی‌دهد این مشکل شیعه را به عالم برزخ منتقل کنند؛ چراکه شیعه امیر مومنان امام علی (ع) پاک از دنیا می روند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه آیت‌الله علوی بروجردی به سخنرانی پرداخته و با اشاره به اینکه نگاه کردن به چند چیز عبادت محسوب می‌شود، گفت: نگاه کردن به قرآن مجید حتی اگر حافظ قرآنی باشید از رو خواندن قرآن عبادت است.

 

استاد اخلاق در خصوص نگاه محبت‌آمیز به پدر مادر در پرونده عبادت نوشته می شود، ادامه داد: حتی اگر پدر و مادر بدون دین هستند نباید با تلخی و دعوا با آنها رفتار کرد؛ بلکه با یک روش پسندیده با والدین باید برخورد شود؛ زیرا نگاه محبت‌آمیز به والدین عبادت است.

 

حجت‌الاسلام انصاریان در خصوص نگاه کردن به چهره عالم، اظهار داشت: عالم واجد شرایط که آلوده به گناه کبیره نیست و اصرار بر گناهان صغیره ندارد. در زندگیش دنیاپرست و مادی گر نبوده است و تا آخرین نفس دغدغه هدایت مردم به پروردگار عالم را دارد. این چنین فرد ربانی واجد شرایط نگاه کردن به چهره اش عبادت محسوب می شود.

 

وی درخصوص نگاه کردن به خانه خدا ادامه داد: کعبه تشبیه خانه خدا است؛ وگرنه خانه های بسیار و کاخ های زیادی در جهان وجود دارند اما هیچ کدام از آنها ارزش خانه خدا را ندارند؛ چرا که با خداوند متعال پیوند ندارند. در واقع هر نگاهی به بیت الحرام صدهزار حسنه ثبت و صد هزار گناه از پرونده فرد پاک می شود و صدهزار درجه قیامتی فرد بالا می رود.

 

 حجت‌الاسلام انصاریان درباره مساجد و حسینیه‌ها گفت: مساجد در قرآن کریم با خداوند عالم پیوند دارند؛ زیرا وصف و وصل به پروردگار است. اگر حسینیه‌ها با نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ساخته شده باشند تمام شرایط یکسان با مسجد را دارا است.

 

استاد اخلاق در خصوص حضرت ابراهیم (ع) افزود: آن حضرت پیرو حضرت نوح(ع) بود و با شیعه بودن جز اولیای الهی شد؛ چرا که با شیعه بودن خدا درون انسان را روشن می کند. اعتقاد به شیعه سبب می شود که پروردگار عالم درهای رحمتش را بر روی انسان باز کند. در واقع حضرت ابراهیم(ع) پیرو واقعی دین اسلام حضرت نوح(ع) بود که همان اسلام خدا است که بالاترین و بهترین نسل حضرت ابراهیم(ع) پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) هستند که به حضرت اسماعیل وصل می شوند.

کد خبر 1133152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha