۸ شهید گمنام در نقاط مختلف مشهد دفن می شوند

یوسفعلی زاده گفت: : ۸ شهید گمنام در ۵ نقطه مشهد روز ۱۶ دی در مکان های ستاد سپاه امام رضا(ع) پادگان برونسی، میدان شهدا، استانداری استان، صنایع دفاعی حضرت یونس و بوستان ملت دفن می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «حسینعلی یوسفعلی زاده» امروز شنبه (11 دی) در نشست خبری که به مناست روز جهانی مقاومت و تشییع پیکر شهدای گمنام با بیان اینکه حدود ۲۰۰ عنوان برنامه به مناسبت روز جهانی مقاومت در سامانه ثبت عملکرد ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی و دفاع مقدس و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ثبت که به همین منظور ایجاد شده، ثبت شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه برخی از نهادها و تشکل ها فعالیت های خود را در سامانه ثبت نکرده اند پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه و فعالیت اجرایی در استان در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی صورت گیرد، همه تشکلها، مساجد، هیئت ها، پایگاههای بسیج، ادارات، نهادها، موسسات ،کانون ها، خیریه ها و مدارس فعالیت های دفاع مقدس ملی و مقاومت را می توانند در این سامانه ثبت کنند.

 

وی با اشاره به برنامه های روز مقاومت تصریح کرد: برگزاری مراسمات گرامیداشت دومین سالگرد سردار سلیمانی در حرم مطهری رضوی در طول ایام، تشییع و تدفین شهدای گننام در مشهد و برخی از شهرها، اجرای برنامه های متنوع رادیویی و تلویزیونی، برگزاری مراسم نکوداشت سردار در روز جهانی مقاومت، تبلیغات و فصاسازی شهری متناسب با ایام شهادت و روز جهانی مقاومت، پخش و بازنشر آثار و مستنداتی که در پنجمین جشنواره فانوس حائر رتبه شده اند،ذتولیدات رسانه ای و تبلیغات در فصای مجازی و ایجاد سامانه ای در خصوص توزیع اقلام فرهنگی برنامه ریزی شده است.                                           

 

یوسفعلی زاده با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت رو جهانی مقاومت همراه با ایام دهه بصیرت به صورت تلفیقی آغاز شده است؛ تصریح کرد: یکی از نقاط اوج برنامه ها روز ۱۳ دی شهادت سردار سلیمانی است که در اکثر شهرها برنامه های تکریم نکوداشت این سردار بزرگ برگزار می شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه اظهار کرد: از روز پنج شنبه پیکر ۱۴ شهید گمنام و دو شهید با نام تفحص شده وارد مشهد شده که در ۵ محور سازماندهی و در اختیار شهرستان ها قرار گرفتند، از این رو به واسطه حضور شهدا ۵۰۰ نقطه از فیض حضور شهدا بهره مند می شوند.

 

وی گفت: تا روز چهارشنبه قبل از ظهر پیکرشهدا در محورها روی دوش مردم قرار دارد و دست به دست از دیاری به دیاری دیگر می شود و شامگاه چهارشنبه 15 دی ماه برنامه وداع با پیکر شهدا در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) توسط عزاداران فاطمی این شهدا تشییع خواهند شد و بعد از وداع به شهرستان های گناباد،نیشابور و طرقبه شاندیز منتقل می شوند.

 

یوسفعلی زاده افزود: ۸ شهید گمنام در ۵ نقطه مشهد روز 16 دی در مکان های ستاد سپاه امام رضا پادگان برونسی، میدان شهدا، استانداری استان، صنایع دفاعی حضرت یونس و بوستان ملت دفن می شوند، با تدفین شهدای گمنام از ابتدای دوره تا کنون ۳۲۲ پیکر شهید گمنام در ۱۱۳ نقطه استان مدفون هستند.

 

وی با بیان اینکه همزمان با تدفین شهدای گمنام برنامه عطر افشانی و تجدید بیعت با شهدای استان خواهیم داشت؛ افزود: روزهای خدایی را مردان خدایی می سازند این افراد با فداکاری موجب نزول رحمت و امداد الهی را فراهم می کنند و یومالله آن ساعتی است که خدا قدرت خود را با دست و بازوی مردان خدایی جاری می کند و امروز ما با چشم دل و سر می بینیم که سردار سلیمانی با شهادتش خواب را از چشم دشمنان ربوده است و نطام سلطه فهمیده با حدف فیزیکی سردار به نتیجه نرسیده و این شهید تکثیر پیدا کرده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص سامانه سجا ؛ بیان کرد: استان ما در ثبت سندها تاکنون پیشتاز بوده است به گونه ای که تاکنون بیش از ۲۹ هزار سند در این سامانه بارگداری شده است، با بارگذاری اسناد در این سامانه که به صورت کشوری است امکان دسترسی به اسناد در کشور فراهم شده است.

 

وی افزود: سامانه ای نیز برای ثبت کتابخانه دفاع مقدس ایجاد شده و تاکنون بیش از ۵ هزار جلد کتاب در این سامانه ثبت شده و در حال حاضر سه شهر نیشابور، کاشمر و جوین به سامانه کتاب متصل شده اند و اکنون رتبه یک در ثبت سامانه کتاب از آن خراسان است.

 

یوسفعلی زاده در خصوص بودجه احداث مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس گفت: از چند مسیر شهرداری و شورای شهر مشهد، بودجه عمومی کشور و کمک و اعانات و موقوفات صورت می گیرد و خوشبختانه تاکنون در این خصوص پشتیبان ما بوده اند. 

کد خبر 1133213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha