طرح جامع فاصلاب اهواز حداکثر ظرف ۳ سال آینده تکمیل می‌شود

مرتضوی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طرح جامع فاضلاب اهواز حداکثر ظرف سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد گفت: در حدود ۲۴ نقطه اهواز رودخانه و فاضلاب شهری با هم تلاقی پیدا کرده که با اجرای این پروژه از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید صولت مرتضوی» ظهر امروز (شنبه ۱۱ دی) در حاشیه بازدید از طرح جامع فاضلاب اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه جمع‌آوری فاضلاب اهواز در ۲ خط شرقی و غربی در دست اجرا است و خوشبختانه پیمانکار قرارگاه خاتم‌الانبیا با کمک دانشمندان ایرانی و جوانان فعال و دانش‌بنیان توانستند دستگاه میکرو ام پی دی ام را طراحی کنند.

 

معاون اجرایی رئیس جمهوری افزود: طبق گزارشی که مدیر این پروژه ارائه کرده خوشبختانه روزانه به رکورد خوبی در حفاری و لوله‌گذاری رسیدند و پیش‌بینی می‌شود بر اساس وعده‌ای که داده شده در یک بازه زمانی ۲ ساله و حداکثر سه ساله پروژه هم در قسمت شرقی و هم غربی اهواز به بهره‌برداری برسد.

 

وی اضافه کرد: در حدود ۲۴ نقطه اهواز رودخانه و فاضلاب شهری با هم تلاقی پیدا کرده که با اجرای این پروژه از ورود فاضلاب به رودخانه جلوگیری و در نهایت آب وارد تصفیه‌خانه‌های اهواز می‌شود.

 

مرتضوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در آینده دیگر شاهد بروز تلاقی فاضلاب با آب رودخانه نباشیم و تصفیه‌خانه‌ها هم فعال شوند تصریح کرد: امیدواریم شهرداری و شورای اسلامی شهر اهواز هم با قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد مذاکره شوند و فکر اساسی برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کنند و دولت هم آمادگی دارد کمک‌های لازم را در این خصوص داشته باشد.

 

«صادق خلیلیان» نیز با بیان اینکه خوشبختانه با سفر هیئت دولت به خوزستان شاهد سرعت گرفتن اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز هستیم عنوان کرد: تا قبل از این طی ۳۰ سال تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاضلاب اهواز داشتیم ولی اکنون قرار شده ظرف ۲ تا سه سال آینده تمام پروژه به تمام برسد.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: البته مرحله اول پروژه سال آینده به گونه‌ای پیش می‌رود که بخش عمده‌ای از این فاضلاب جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب منتقل شود و همچنین از آلودگی‌هایی که در ۲۴ نقطه اهواز داریم جلوگیری به عمل آید.

 

کد خبر 1133219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha