بسیاری از خدمات علمی و فرهنگی آیت الله مصباح یزدی هنوز بیان نشده است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هنوز بسیاری از خدمات علمی و فرهنگی آیت الله مصباح یزدی برای جامعه ما تبیین نشده است.

آیت الله ابوالقاسم وافی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله مصباح یزدی گفت: بنده به عنوان کسی که بیش از 6 دهه با این عالم بزرگوار و انقلابی از نزدیک حشر و نشر داشته ام، عرض می کنم که بسیاری از خدمات علمی و فرهنگی این مرد بزرگ هنوز به درستی بیان نشده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مرحوم آیت الله مصباح به معنای واقعی کلمه، عمر شریف خویش را صرف خدمت به اسلام و مکتب و انقلاب نمود و در این راه انصافاً از هیچ تلاش و کوششی هم فروگذار نکرد.

 

وی همچنین گفت: ایشان چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، در زمره علمای نواندیش و انقلابی و خوش فکری بود که ضمن مجاهدت علمی و فرهنگی از حضور در میدان مبارزه با دشمنان غافل نبود و در مقام عمار ولایت با بصیرت بخشی به جامعه، رسالت خویش را انجام می داد.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: مرحوم آقای مصباح در برابر انحرافات و فتنه ها هیچ گاه ساکت و خاموش نبود بلکه وظیفه دینی و انقلابی خویش می دانست که بر اساس مبانی قرآن و اهل بیت (ع) و در مقام دفاع از ولایت، دست به روشنگری و بصیرت افزایی بزند و انصافاً در این راستا مجاهدانه عمل می کرد و تنها به ادای تکلیف می اندیشید.

 

وی در خاتمه گفت: بنده به شدت معتقدم که گفتار و کلام و سیره آن بزرگوار، الگوی بسیار خوبی برای آحاد حوزویان به خصوص کسانی است که دل در گرو آرمان های انقلاب اسلامی دارند و می خواهند به این مکتب و دستگاه خدمت صادقانه ای داشته باشند.

کد خبر 1133261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha