دولت آمریکا پس از ترور شهید سلیمانی همان حرکت را در فضای مجازی هم انجام داد

فتاحی با بیان اینکه دولت تروریست آمریکا پس از ترور شهید سلیمانی در فضای حقیقی، همان حرکت را در فضای مجازی هم انجام داد، گفت: وزارت ارتباطات با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود پیگیر این موضوع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (شنبه 11 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه موضوع شبکه ملی اطلاعات از بیش از ۱۴ سال پیش در حوزه ارتباطات و فضای مجازی مطرح بوده است، گفت: در این سال‌ها اقداماتی نیز در لایه‌های مختلف تشکیل دهنده این شبکه انجام شده است.

 

فتاحی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر لایه‌های ارتباطی، از لایه‌های دیگری مانند خدمات پایه تشکیل شده است، افزود: این فقط یک طرح نیست بلکه یک مفهوم جاری است که به معنای ایجاد یک زیست بوم برای رشد و توسعه حوزه آی تی و فناوری اطلاعات در کشور است تا پلتفرم‌ها بتوانند با کیفیت خوب در بستر آن ایجاد شوند.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت مناسب پرسرعت با کیفیت باید در خدمت کاربران قرار گیرد تا ما بر روی آن بتوانیم از ظرفیت پلفترم‌ها استفاده کنیم، گفت: در حوزه زیرساختی، اقدامات خوبی شده است و حوزه ارتباطات اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات مخابراتی در کشور، توسعه‌های خوبی داشتند و این کار در حال تکمیل و بهبود است.

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت افزود: درصد پیشرفت و تکمیل را می‌توان بر اساس اسنادی که وجود دارد مانند سند‌های مصوب شورای عالی فضای مجازی، سند طرح کلان و سند معماری شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد.

 

فتاحی با بیان اینکه بحث تکمیل لایه زیرساخت در شبکه ملی اطلاعات به ویژه لایه‌های میانی و ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری، رویکرد اول است، گفت: امیدواریم مردم با این اقدامات، طعم شیرین فناوری را از طریق اجرای شبکه ملی اطلاعات بچشند.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون بسیاری از خدمات از جمله خدمات بانکی، حمل و نقل اینترنتی، خرید و فروش کالا و آموزش مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات در حال ارائه است، افزود: تامین پهنای باند اینترنت کشور همواره به صورت ارزیابی‌هایی که از میزان مصرف داخل کشور اتفاق می‌افتد و نیازسنجی میزان مصرف کاربران، تامین می‌شود و با وجود همه مشکلات و تحریم ها، دائم تلاش می‌شود به بهترین شکل ممکن در اختیار اپراتور‌های مخابراتی قرار گیرد.

 

فتاحی با بیان اینکه وزارت ارتباطات از طریق ایجاد مزیت رقابتی و ارائه خدمات از پلتفرم‌های داخلی تلاش می‌کند تا از کار کاربران هم گره گشایی شود، گفت: دولت تروریست آمریکا پس از ترور شهید سلیمانی در فضای حقیقی، همان حرکت را در فضای مجازی هم انجام داد و یک ترور دیگری را در فضای مجازی رقم زد. وزارت ارتباطات با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از جمله مکاتبه با مراجع ذیصلاح تنظیم گری بین المللی، این موضوع‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

 

کد خبر 1133315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha