پیروی از ولایت رمز موفقیت سردار سلیمانی/ دشمن شناسی ویژگی بارز سپهبد سلیمانی

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تلاش های سردار سلیمانی در از بین بردن داعش و گروه های تکفیری در تجاوز به نوامیس مسلمانان گفت: رمز موفقیت سردار سلیمانی پیروی از ولایت و دشمن شناسی این شهید بزرگوار بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محسن موسوی در همایش بررسی ابعاد حقوقی و بین المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به توحش داعش در سر بریدن و تجاوز به نوامیس مردم و تعرض به حرم اهل بیت و مسلمانان گفت: داعش در چند سال اخیر قصد تعرض به حرم اهل بیت (ع) و مسلمانان کشورهای منطقه را داشت که این سردار دلها در همان لحظه اول بندهای پوتین خود را محکم بست و شجاعانه در برابر این دشمنان قرار گرفت. دشمنان اهل بیت دشمنان آزادی خواهی بودند که نمی توانستند عظمت و ابهت مکتب اسلام را تحمل کنند و همیشه نهایت سختی ها و موانع را در برابر آنها قرار می دادند البته علمای اسلام هیچ یک در مقابل این سختی ها در بیان فضایل اهل بیت کوتاه نیامدند و هر جا فرصت داشتند حقایق را بیان کردند.

 

معاون اول دادستان کل کشور گفت: انقلاب اسلامی با هدایت های پیامبرگونه امام (ره) شکل گرفت و از همان ابتدا دشمنان قسم خورده انقلاب تمام آرزوهای خود را بر باد رفته می دیدند و خواب هایشان آشفته شد و تمام زحمات آنها بر باد رفت که از همین مکان (لانه جاسوسی آمریکا) برای تمام ایران تصمیم گیری می کردند از بالاترین مقام کشور تا پایین ترین مقام.

 

وی ادامه داد: اما به واسطه هدایت های رهبر کبیر انقلاب امروز ما بر روی پرچم آمریکا که ننگین ترین و وحشی ترین پرچم دنیاست، پا می گذاریم؛ چه جنایت ها و چه تخریب ها و چه تحریم هایی را شروع کردند وقتی تمام دستاوردهای خود را از دست داده بودند.

 

وی با اشاره به شکل گیری گروه های تکفیری و داعش و حمایت های آمریکا در به وجود آمدن این گروه ها یادآور شد: هدف آمریکا از به وجود آوردن این گروه ها مبارزه با اسلام خواهی بود اما وقتی سردار سلیمانی با عشق و ارادت به اهل بیت و رهبر انقلاب و با شناخت دشمن خونخوار برای مقابله با دشمن سرسخت به پا خواست، گروه های مقاومت مردمی در سوریه، عراق و لبنان به دست وی شکل گرفت و اجازه تعرض به کشورهای مسلمان را نداد.

 

وی با اشاره به اعمال وحشیانه داعش در مورد زنان ایزدی ادامه داد: یکی از خصوصیات ویژه سردار سلیمانی دشمن شناسی او بود و جاذبه امروز مکتب سردار سلیمانی دشمن شناسی است اما متاسفانه بزرگترین معضل ما این است که امروز نتوانستیم دشمن را آنگونه که باید معرفی کنیم و فجایع آنها را برای جوانان تشریح کنیم. امروز دشمن با تمام ابزار و امکانات خود تبلیغات بسیاری را به خورد جوانان می دهد. ما نیز باید برای مقابه با این حرکت آنها عظمت اسلام و کار بزرگ سردار سلیمانی را همواره تبیین کنیم.

 

وی با اشاره به آیات قرآن در مورد دشمن شناسی و شناخت به موقع و سریع حاج قاسم در شناخت دشمن اظهار کرد: ما از فرهنگ با عظمت اسلامی فاصله گرفتیم در حالی که قرآن همواره به شناخت دشمن در موقعیت های مختلف تاکید می کند و یادآور می شود هرگز به دشمن تکیه نکنید. اینکه رهبر انقلاب بارها در تمام سخنان خود تاکید دارند دشمن شناسی و شناخت اهداف دشمن از مهمترین اهداف است به دلیل بیان قرآن است که در بخش های مختلف با معرفی شاخص ها دشمن را معرفی می کند. قرآن همواره تاکید می کند دشمن در جایی که شما به او احتیاج دارید، شما را رها می کند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امروز نیز دشمن پس از گذشت 43 سال نگران است و از تمام لحظات حساس برای ضربه زدن به ما استفاده می کند تا جایی که تمام تحریم ها را علیه ما به کار گرفت و در لحظاتی که بیماران پروانه ای به دارو احتیاج داشتند، تحریم دارو را نیز در دستور کار خود قرار داد و این همان تاکید قرآن بر تکیه نکردن به دشمن است. دست دراز کردن به سمت دشمن و حل مشکلات ما با او محال است. باید در وضعیتی قرار بگیریم که خودمان بسازیم و تولید کنیم. سرانجام امضای برجام به جز بیشتر شدن تحریم ها چیز دیگری نبود.

 

وی با اشاره به تاثیرات شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی تمام عالم به شخصیت به شخصیت بی نظیر سردار پی بردند. دشمن تصور می کرد با شهادت سردار سلیمانی آرامش به دست می آورد اما سردار سلیمانی یک مکتب بود و هزاران سلیمانی دیگر در این مکتب تربیت شدند و اگر وقت آن برسد ریشه استکبار را از بن می کنند.

 

وی در مورد رموز موفقیت سردار سلیمانی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت سپهبد سلیمانی پیروی از ولایت بود.

کد خبر 1133521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha