تمام وظایف خود را در رابطه با پیگیری پرونده سردار سلیمانی انجام ندادیم

سردار شمخانی با اشاره به ابعاد حقوقی و بین المللی پرونده شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: تمام وظایف خود را در رابطه با پیگیری پرونده سردار سلیمانی انجام ندادیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار سهرابعلی شمخانی در همایش بررسی ابعاد بین المللی و حقوقی ترور سردار سلیمانی با اشاره به جایگاه شهید سلیمانی در آیات مختلف قرآن و اقدامات اثرگذار این شهید بزرگوار در مقابله با اقدامات وحشیانه داعش گفت: شهید سلیمانی توانست در برابر قدرت پوشالی داعش و گروه های تکفیری بایستد و اگر اقدام و حرکتی انجام شد، تجسم آیات الهی بود که در دوران دفاع مقدس نیز شاهد آن بودیم. در زمان حال نیز نسل جدید می تواند این اقدامات را با ابعاد دیگر از جمله اقدامات سردار سلیمانی شاهد باشد.

 

معاون حقوقی سپاه با بیان اینکه آمریکا تریلیون ها دلار برای شکل گیری داعش و تخریب این گروهک ها در کشورهای مختلف هزینه کرده بود، خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی با ساماندهی مقاومت مردمی جلوه ای از قدرت الهی را در منطقه رقم زد. شهید سلیمانی رفت اما روح هدایت و راهبردهایش زنده است و این راهبردها موشک هایی در دست مجاهدین شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سربازان پرورش یافته در این مکتب برای دشمنان خواب راحت نمی گذارند و همین که در غزه و مکان های دیگر موشک هایی بر سر آنها فرود بیاید، کافی است.

 

وی در مورد پیگیری پرونده حاج قاسم سلیمانی و ابعاد مختلف این پرونده خاطرنشان کرد: در رابطه با این پرونده نتوانستیم تمام وظایف خود را انجام دهیم. اساس پایه گذاری شورای امنیت حفظ حقوق و امتیازات آمریکایی ها و قدرت های بزرگ است که حق وتو نمونه بارز این پایه گذاری است.

 

سردار شمخانی با بیان اینکه تمام کنوانسیون ها و قوانین بین المللی به نوعی ضامن حقوق آمریکایی ها و قدرت های بزرگ هستند، گفت: می دانیم از قوانین بین المللی نتیجه ای نخواهیم گرفت اما مطالبه می کنیم تا سند و مستندات لازم این موضوع در تاریخ بماند. چند هزار سند در اختیار محاکم داخلی قرار گرفته است اما وقتی خود مقامات آمریکایی اقرار به ترور می کنند، این موضوع قابل اقدام و پیگیری است.

 

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در تغییر جای تروریسم و شهید یادآور شد: آمریکا هر سال 30 میلیون دلار به بهانه حادثه یازده سپتامبر ایران را محکوم می کند این در حالی است که سالانه تعداد زیادی از مردم فلسطین و عراق و سایر کشورهای منطقه توسط صهیونیست های آمریکایی کشته می شوند اما وقتی یک سرباز آمریکایی در عراق کشته می شود ایران را به 800 میلیون دلار خسارت محکوم می کنند.

 

وی با اشاره به آزادی جاسوس آمریکایی با رفعت اسلامی (جیسون) تصریح کرد: پس از آزادی این جاسوس در محاکم نمایشی خود اقدام به شکایت علیه ایران می کنند و این نتیجه رفعت اسلامی است.

 

وی با اشاره به نقش آمریکا در جدایی بحرین از ایران و شکایت نکردن ایران از آمریکا در این رابطه یادآور شد: آمریکا ساواک را ایجاد و جنایت های بی شماری را مرتکب شد اما شکایتی در این باره ایجاد نکرد. ده ها و صدها مورد از این جنایات وجود دارد که می توان علیه آمریکا شکایت کرد اما ما انجام ندادیم.

 

سردار شمخانی افزود: این در حالی است که آنها به بهانه های مختلف بارها ایران را محکوم به خسارت کردند و به نظر می رسد در موارد زیادی ما کوتاهی کردیم. در موارد زیادی نیز ضرورتی برای ورود دولت ها وجود ندارد بلکه خود مردم می توانند ورود کنند. هر فردی به عنوان یک ایرانی می تواند دادخواستی علیه آمریکا مطرح کند.

 

معاون حقوقی سپاه ادامه داد: عامه مردم باید بدانند آمریکا جنایت های مختلفی را مرتکب شده ما می ایستیم و آنها را در مجامع مختلف طرح پرونده می کنیم. موشک رزمندگان یمنی که در مقابل ائتلافات های آمریکایی ایستاد به مجمع عمومی برده و علیه ایران طرح موضوع شد. چرا ما طرح شکایت نمی کنیم چون به نتیجه نمی رسیم؟ البته این امر همیشه صادق نیست و ما باید پیگیر موضوع باشیم.

 

وی با بیان اینکه بخشی از پرونده حاج قاسم سلیمانی در مجتمع قضایی کارکنان دولت پیگیری می شود، خاطرنشان کرد: فردا جلسه دیگر این مجمع برگزار می شود و موضوع پرونده پیگیری خواهد شد. بخشی از این دادخواست ها از سوی خانواده شهدای مدافع حرم طرح شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم مستکبران را محاکمه کنیم و افزود: تعجب می کنم وقتی شبکه دولتی انگلیس اغتشاشات را هدایت و پیگیری می کند اما کسی به این موضوع اعتراض نمی کند که شما شبکه دولتی هستید و حق ورود به مسایل سایر کشورها را ندارید در حالی که می توانیم به صورت جدی تر این موضوع را از لحاظ حقوقی پیگیری کنیم.

کد خبر 1133534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha