۹هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه‌ آزاد شدند/ امتحانات پایان ترم مجازی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تعداد دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه از ۶ هزار نفر به ۹ هزار نفر در سال جدید رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی امروز یک شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه از ۶ هزار نفر به ۹ هزار نفر در سال جدید رسیده است، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده ۲۳۰ دانشجویی که از ادامه تحصیل انصراف داده بودند دوباره وارد دانشگاه شده و به چرخه آموزش برگشتند.

 

«غلامرضا کاظمی» گفت: دانشگاه آزاد خراسان شمالی هم با پذیرش ۱۲ دانشجوی افغانستانی به جمع ۱۶ دانشگاه آزاد بین المللی کشور پیوست و  تلاش می شود تا دانشجویانی از سایر کشورها به ویژه از کشورهای عراق و ترکمنستان جذب این دانشگاه شوند.

 

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا در راز و‌ جرگلان هم یک ‌مرکز دانشگاه آزاد راه اندازی شود، اظهارکرد: دانشگاه آزاد در حال حاضر در استان بیش از ۲۲۰ هکتار زمین دارد و ۱۰۰ هزار هکتار فضای ساختمانی دارد که از این نظر بالاترین فضاها در بین سایر مراکز آموزشی را از آن خود کرده است.

 

رییس دانشگاه آزاد خراسان شمالی، همچنین آمار دانشجویان فارغ‌التحصیل شده این دانشگاه از زمان تأسیس یعنی سال ۱۳۶۶ تا کنون را ۴۵‌ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر  دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی  در ۱۱ رشته دوره دکتری، ۲۷ رشته دوره کارشناسی ارشد و ۸۰ رشته دوره های کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

 

وی بیان کرد: به استثناء پرستاری و ‌مامایی، پذیرش دانشجو در تمام رشته‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون هم انجام می‌شود.

 

در عین حال کاظمی به ضرورت مهارت آموزی دانشجویان این دانشگاه هم اشاره کرد و به این مهم تأکید کرد که از برخی صنعتگران درخواست شده تا از ماشین آلات خاک خورده این دانشگاه استفاده کنند و مهارت های لازم را به دانشجویان بیاموزند.

 

گفتنی است؛ غلامزضا کاظمی سه ماه است که ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی را عهده دار شده است.

 

کد خبر 1133670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha