عرصه مدیریتی کشور نیازمند نوع مدیریت جهادی حاج قاسم است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: امروز در عرصه مدیریتی کشور به ‌شدت به نوع مدیریت جهادی حاج قاسم از جمله وفاداری به اصول اساسی نظام، و فداکاری در راه نظام و انقلاب، شجاعت در تصمیم‌گیری، ابتکار عمل در بحران ها، قدرت ریسک‌پذیری بالا، نیاز است.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: با وجود گذشت ۲ سال از شهادت آن مرد اما هرگاه به خاطرات تشییع پیکر او و یارانش در شهرهای مختلف عراق و ایران می اندیشیم به دنبال جواب این سوال هستیم که چگونه خداوند محبت این شهید را دلهای مردم قرار داد؟.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: راز و رمز شیفتگی و دل‌باختگی مردم نسبت به حاج قاسم، چیزی جز دینداری واقعی، ایمان، عمل صالح، جهاد در راه خدا و اقامه نماز اول وقت نیست.

وی ویژگی دیگر شخصیت و مکتب حاج ‌قاسم را مردمی بودن آن دانست، افزود: حاج‌ قاسم دلسوز، خدمتگزار و در میان مردم بود بنابراین از دغدغه‌های آنها باخبر بود از حضور میان مردم هیچ‌وقت خسته نمی‌شد.

حجت الاسلام بامری بیان این مطلب که از دیدار با خانواده شهدا لذت می‌برد و آنها را چشم‌ و چراغ ملت می‌دانست، عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی های برجسته شهید سلیمانی این است که شهید گونه زندگی کرد، عاشق شهادت بود و برای به دست آوردن شهادت سال‌های سال تلاش کرد.

امام جمعه عنبرآباد ابراز کرد: سردار دلها، پیامبر گونه در کنار مردم با ۲ ویژگی ارزشمند یعنی مهربانی و خدمتگذاری زندگی کرد و به شهادت رسید.

وی با بیان اين مطلب که سردار دلها به خدمتگزاری به مردم افتخار می کرد، یادآور شد: دستان قطع شده آن مرد میدان گواهی می‌دهد که به مولای خویش یعنی قمربنی هاشم اقتدا کرده است.

 

حجت الاسلام بامری شهید سلیمانی را نماد مدیری جهادی، برشمرد و تاکید کرد: امروز در عرصه مدیریتی کشور به ‌شدت به نوع مدیریت جهادی حاج قاسم از جمله وفاداری به اصول اساسی نظام، و فداکاری در راه نظام و انقلاب، شجاعت در تصمیم‌گیری، ابتکار عمل در بحران ها، قدرت ریسک‌پذیری بالا، نیاز است.



امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی، انقلابی بودن است شخصیت، عملکرد، راه‌ و روش این شهید همه تلاش‌های بدخواهانی در صدد بودند تا مفهوم انقلابی‌گری را در افکار عمومی و اذهان جامعه منحرف کنند، را بی اثر کرد.

 

وی اظهار کرد: شهید سلیمانی به ‌عنوان یک عنصر انقلابی، مظهر عقلانیت انقلابی در عرصه نظامی و در میدان رزم بود و در عرصه دیپلماسی به ‌عنوان یک دیپلمات انقلابی، یک چهره وفادار به نظام که هرگز خود را اسیر بازی‌های جاهلانه و جناح‌بندی‌های سیاسی نکرد.



حجت الاسلام بامری ادامه داد: حاج قاسم در عرصه فرهنگی نیز تلاش می‌کرد تا به ‌دور از هیجانات معمول برخی از مذهبی‌ها، با جذب همه سلایق و فراخواندن به حضور در خیمه انقلاب، دایره انقلاب را وسعت داد و از ایتام آل‌ محمد (ص) که در معرض تندباد تهاجم فرهنگی و دشمنان هستند حفاظت و حراست ایمانی می‌کرد.



امام جمعه عنبرآبا  ویژگی دیگر شخصیت و مکتب حاج قاسم ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است را برشمرد و افزود: در وصیت‌نامه این شهید سفارش و توصیه به ولایت‌پذیری شده ‌است و حاج‌قاسم معتقد به این جایگاه، این اصل و رکن مهم بود.

 وی وصیت نامه حاج قاسم را یک کتاب درسی خواند و گفت: اگر می‌خواهیم در مکتب حاج ‌قاسم سربازی و شاگردی کرده و از پیروان مکتب آن شهید باشیم باید به وصیت ‌نامه‌ آن را با دقت مطالعه کرده و به آن عمل کنیم.



حجت الاسلام بامری در خاتمه عنوان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری شخصیت سردار دلها ملی ترین و مردمی ترین شخصیت دنیا است.

کد خبر 1133687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha