فرهنگ ایرانی اسلامی ما با شعر عجین شده است/ زبان شعر ظرفیتی بزرگ برای معرفی مکتب جهانی شهید سلیمانی

اسدی با بیان اینکهشاعران فهیم، آرمان ها، معیارها و اهداف امام راحل عظیم الشان و شهدا را تبیین نمایند، گفت: زبان شعر می تواند مکتب حاج قاسم که یک مکتب جهانی است از شرق تا غرب و حتی خود آمریکا را با این فرهنگ آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، در جلسه برنامه ریزی برگزاری مراسم شعر فارسی به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: فرهنگ ایرانی اسلامی ما با شعر عجین شده است و در طول تاریخ از افسانه تا واقعیت همواره استفاده از زبان شعر در فرهنگ ما بسیار تاثیرگذار بوده است.

 

«جمال اسدی» با بیان اینکه ما امروز با یک قهرمان واقعی مواجه هستیم که افسانه نیست، تصریح کرد: شاید آنچه که شهید سلیمانی انجام داده برای همه قابل درک نباشد، ولی اگر سردار سلیمانی نبود، جهان اسلام با خطرات بسیاری روبرو بود.

 

وی بیان کرد: اگر سردار سلیمانی نبود کشورهای عراق و سوریه به طور کامل سقوط می کردند و ما نیز بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، باید در همدان و کرمانشاه با داعش می جنگیدیم و این عین واقعیت است.

 

اسدی ابراز کرد: زبان شعر در اینجا می تواند واقعیت‌های افسانه گونه را نه تنها به جامعه امروز و بلکه به جهان اسلام معرفی کند، همانگونه که مکتب حاج قاسم یک مکتب جهانی است و از شرق تا غرب و حتی خود آمریکا با این فرهنگ آشنا هستند و آن را تحلیل می کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام یادآور شد: زبان شعر در دوران دفاع مقدس روحیه جنگ آوری و سلحشوری را بیش از پیش نمایان ساخت و شاعران در آن دوران نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز نیاز داریم که شاعران فهیم، آرمان ها، معیارها و اهداف امام راحل عظیم الشان و شهدا را تبیین نمایند، افزود: در چند روز اخیر میزبان شهیدی بودیم که پس از گذشت بیش از ۳۴ سال تشخیص هویت شد و همه دیدند که مردم شهرستان بدره از مادر شهیدی که تازه تشخیص هویت شده، چه استقبال گرمی داشتند، از این رو اصحاب شعر و هنر باید همواره با ذهن خلاق خود، در این مجالس حضور داشته باشند.

اسدی بیان کرد: شعرا باید به معرفی مرحوم آیت الله حیدری ایلامی آن گونه که در خور شان ایشان است، بپردازند، مرحوم آیت الله حیدری مردی که با پوشیدن لباس رزم، اولین حرکت علیه دشمن متجاوز را انجام داد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: بزرگان ما در هر برهه از تاریخ باید تقدیس شوند تا ما نیز زنده بمانیم، چرا که ملتی که بزرگان و خود را فراموش کند و شهدای خود را تقدیس نکند، یک ملت مرده است.

کد خبر 1133704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha