برگزاری دومین مراسم سالگرد شهادت سلیمانی و ابومهدی المهندس در مقام «سیده خوله» در بعبلک

حزب الله لبنان،دومین سالگرد شهادت سلیمانی و ابومهدی المهندس را در مقام «سیده خوله» در بعبلک برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، حزب الله لبنان دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را در مقام سیده خوله در بعبلک برگزار کردند.

 

در این مراسم، حسین حاج حسن و علی المقداد، دو نماینده حزب الله و شیخ محمد یزبک، رئیس هیئت دینی حزب ‌الله در بعلبک، حسین النمر، مسئول حزب الله در البقاع و هانی فخر الدین، معاون وی و یوسف الیحفوفی و مسئول بخش بعبلک و برخی دیگر از مسئولان شرکت کردند.

 

شیخ یزبک در این مراسم گفت: نبود اجساد به معنای نبود مکتب نیست، مکتب می ماند و رازهایی هست که این روزها به زودی آشکار خواهند کرد ، مقاومت لبنان شایستگی رهبران شهید جنگ ژوئیه را فراموش نخواهد کرد و امروز ما به لطف رهبران شهدا قوی تر هستیم.»

 

وی افزود: امروز با توطئه جداسازی لبنان از اطراف و چسباندن آن به دشمن اسرائیلی و تهمت هایی که در این باره می شنویم روبرو هستیم، حزب الله به آنان می گوید که دست خود را به سوی لبنان و مقاومت بالا ببرید که برایتان هزاران خیر است.

 

شیخ یزبک در ادامه تاکید کرد: مقاومت همچنان با رژیم صهیونیستی مقابله خواهد کرد و نمی خواهد با مسلمانان و اعراب بجنگد، هدف مقاومت،  مقابله با دشمن اسرائیلی و آمریکاست و ما آماده مقابله با دشمنان هستیم و خطی را که شهدا با خون غسل کردند، ادامه می دهیم و تا زمانی که سید حسن نصرالله مقاومت را رهبری می کند، هیچ هراسی نداریم آمریکا، آسیا را ترک خواهد کرد و اینجا همان عراق است که ما با شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تجدید میثاق می کنیم.

 

مرقد خوله، دختر امام حسین زیارتگاهی در جنوب بعلبک در لبنان منسوب به خوله دختر امام حسین(ع) است. به باور اهالی بعلبک، هنگام عبور کاروان اسیران کربلا از این منطقه، دختری از امام حسین(ع) به نام خوله در این مکان دفن شده است، اما منابع تاریخی دختری با نام خوله به امام حسین(ع) نسبت نداده ‌اند. مردم بعلبک به ویژه در ایام محرم برای عزاداری و زیارت در این مکان گرد هم‌ می ‌آیند.

کد خبر 1133792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha