شخصیت شهید سلیمانی به واقع در تراز شهدای بزرگ صدر اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اگر می خواهیم تراز شهید سلیمانی را بدانیم، باید نگاه کنیم در تاریخ اسلام چه کسانی ذوب در ولایت بودند، گفت: شخصیت شهید سلیمانی به واقع در تراز حمزه سیدالشهدا، حضرت ابوالفضل العباس و مالک اشتر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (13 دی) در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که با حضور جمع کثیری از مردم در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و شهید سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی عظمتی داشت که دوست و دشمن را به اعتراف وادار کرد.

 

امام جمعه بجنورد افزود: دشمنان، او را سیاست مدار باهوش، قدرتمندترین مرد خاورمیانه، کابوس اسرائیل و ... خواندند.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص شهید سلیمانی که گفتند: «او انسان شجاع و مدبر بود» اظهارکرد: این دو ویژگی در یک انسان به سختی یافت می شود، مگر انسان های بزرگ و خاص که شهید سلیمانی نیز از آن دسته بود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: شهید سلیمانی مرد میدان های سخت و هم مدبر در برابر سیاست مداران دنیا بود که این ویژگی ایشان، او را متمایز کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری بیان کرد: شهید سلیمانی را نباید به عنوان یک فرد دید، بلکه او یک مکتب بود که اگر این مکتب احیا شود، می تواند یک ملت را احیا کرده و به حرکت در آورد.

 

وی عشق به خدا، ولایت و ملت را سه عنصر مهم مکتب شهید سلیمانی برشمرد و خاطرنشان کرد: همه زندگی شهید سلیمانی را می شود در این سه عنصر دید.

 

امام جمعه بجنورد افزود: تمام حرکت های شهید سلیمانی حول محور توحید می چرخید و چون کارهایش برای رضای خدا بود، هیچگاه خسته نمی شد و 40 سال جهاد، جنگ و خدمت خالصانه او نشان این ادعا است.

 

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی در بیانات خود از شئون عاقبت بخیری را ولایت مداری خوانده اند و همیشه ذوب در ولایت بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه اگر می خواهیم تراز شهید سلیمانی را بدانیم، باید نگاه کنیم در تاریخ اسلام چه کسانی ذوب در ولایت بودند، گفت: تراز شهید سلیمانی به واقع در تراز حمزه سیدالشهدا، حضرت ابوالفضل العباس و مالک اشتر است.

 

وی افزود: شهید سلیمانی به دستور ولی جامعه اسلامی، 8 سال در جنگ دفاع مقدس، 10 سال در جنگ با اشرار جنوب کشور و 22 سال نیز خارج از مرزهای این کشور در عراق، لبنان، سوریه و ... با جبهه استکبار همانند یک سرباز جنگید و هیچگاه خستگی را به زبان نیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حضور میلیونی و بی نظیر مردم در تشییع جنازه ایشان را به خاطر اخلاص بالای او عنوان و بیان کرد: اگر مجاهدت های شهید سلیمانی در میدان های نبرد با استکبار جهانی نبود امروز نه از عراق فعلی و نه از سوریه خبری نبود و ما دیوار به دیوار داعش در حال جنگ بودیم.

 

 

کد خبر 1133890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha