شخصیت سردار سلیمانی دینی و اسلامی است

آیت الله مبلغی با بیان اهمیت تحلیل صحیح مولفه های شخصیت سردار سلیمانی، گفت: از راه های شناخت این مولفه ها جهت تطبیق آن روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله « احمد رضا مبلغی»امروز(13دی) در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار حاج « قاسم سلیمانی» در صلی الغدیر خرم آباد، اظهار داشت: سردار سلیمانی  دارای شخصیت اسراتژیک بود و نگاه راهبردی داشت و تاکتیک های دشمن را می شناخت و در عرصه نبرد با دشمنان شجاعت و تدبیرداشت.

 

وی با بیان اینکه سردار دلها وصفی بدون اغراق برای شهید سلیمانی است، افزود: برای جوانان ما و همه کسانی که می خواهند تربیت نسل انقلاب و نسل های انقلاب را به خوبی درک کنند این مساله بسیار مهم است که  شهید قاسم سلیمانی چه شخصیتی بوده است و مولفه های این شخصیت چه بوده است که در دل پیر تا جوان جای دارد.

 

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اهممیت تحلیل صحیح شخصیت سردار سلیمانی، بیان کرد: شخصیت سردار سلیمانی دینی و اسلامی است و در مکتب  اسلام و امام حسین(ع) پرورش یافته است، با تحلیل های مادی ما نمی توانیم به ابعاد  شخصیت هایی از این دست راه یابیم و تحلیل های واقع بینانه و دقیقی را نسبت به آنها ارائه کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: برای تحلیل صحیح شخصیت سردار سلیمانی و شخصیت های از این دست باید به مولفه های شناختی دینی و اسلامی توجه شود.

 

آیت الله مبلغی بیان کرد: ما در تحلیل شخصیت امام خمینی (ره)، شهید مطهری و دیگر بزرگان  اساسا اگر صرفا و صرفا بر مولفه های مادی تکیه کنیم راه به جایی نمی بریم، بلکه می بایست به آن مولفه های اساسی که رابطه خدا و انسان و آسمان و زمین را می تواند در یک نظم هماهنگ، نظم تربیت افزا و شخصیت ساز قرار دهد، توجه کنیم.

 

وی اذعان داشت:  این مولفه های که برای نسل امروز فهم، درک وتطبیق آن اهمیت دارد شامل مولفه های  است که به وسیله آن می توانیم شخصیت را تحلیل کنیم.

 

آیت الله مبلغی افزود:  از راه های شناخت این مولفه ها جهت تطبیق آن  روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی ادامه داد: مولفه های تحلیل اجتماعی و تحلیل شخصیت های اجتماعی و شخصیت های الهی از فصول قابل پی گیری در مراجعه به روایات اهل بیت عصمت و طهارت است.

کد خبر 1133892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha