زمینه لازم برای بازگشایی حضوری تدریجی دانشگاه ها فراهم شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضوری شدن تدریجی دانشگاه ها محتمل است و در این رابطه نیاز به هماهنگی و همکاری بیشتر دانشگاه ها و دستگاه های خدمات دهند و بخش خصوصی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سیدجواد هاشمی» امروز (۱۳ دی ماه) در نشست کمیسیون دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، رفع مشکلات مسائل رفاهی از جمله، خوابگاه، ایاب و ذهاب و تامین مواد غذایی در دانشگاه ها را ضروری عنوان کرد و گفت: نیازمند همکاری و هماهنگی دانشگاه ها با شهرداری، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه های مرتبط هستیم.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هر چند در شرایط کنونی که سویه جدید کرونا امیکرون هم شیوع پیدا کرده، بازگشایی حضوری دانشگاه ها آسیب هایی دارد و عدم بازگشایی دانشگاه ها هم آسیب ها و مشکلات خاص خودش را دارد، اما باید برنامه ریزی لازم را برای هر دو سناریو داشته باشیم.  
 

وی تاکید کرد: باید حداقل نیازهای دانشگاه‌ها را آماده کرده و براساس درخواست آنها برای بازگشایی حضوری زمینه فراهم شود تا اگر ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد و دانشگاه‌ها امکانات و اقدامات لازم را داشتند، آموزش‌ها در آینده حضوری باشد.
 

هاشمی با اشاره به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی استان، گفت: تلاش برای رفع مشکلات مطرح شده بابت مسائل رفاهی مانند خوابگاه‌ها، تغذیه و ایاب و ذهاب در دانشگاه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دغدغه‌های دانشجویی و جامعه دانشگاهی در روزهای کرونایی اشاره کرد و افزود: آموزش سیستم‌ آنلاین هرچند تجربه متقاوتی است اما قطعا مشکلاتی را نیز برای دانشجویان و اساتید داشته و بر کیفیت آموزش اثر گذاشته است.
 

وی به موضوع واکسیناسیون اساتید و دانشجویان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد برآورد آماری در این خصوص ارائه شود. 
 

گفتنی است در این نشست، روسای دانشگاه های استان مشکلات خود را بیشتر در زمینه خوابگاه های دانشجویی، وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب دانشجویان و گران بودن اقلام و مواد غذایی - سلف سرویس بیان کردند.

کد خبر 1133993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha