۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد

۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس به قلم لیلا عبدی و شهرام عبدی رونمایی و از شاعران برگزیده استان زنجان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، اختتامیه جشنواره صدف زخمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در زنجان برگزار شد.

 

در این برنامه از ۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس به قلم لیلا عبدی و شهرام عبدی رونمایی شده و  از شاعران برگزیده استان زنجان تجلیل شد.

 

در این مراسم از کتاب‌های "باغ شهر ما"، "مثل باد و ابر"،"نارنجک لپی"،"صندوق قدیمی"،"سقا" و "امضای جعلی" با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان وظیفه حمایتی از نهادهای مردم نهاد و افراد فعال در حوزه دفاع مقدس و انقلاب دارد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون "صدف زخمی"، "یوسف" و "رسام" و "فانوس" در حوزه هنر و سینما به منظور حمایت از جوانان علاقه‌مند هنرمند انقلابی برگزار می‌شود.

 

این مسئول با اشاره به جایگاه هنر در بیان مسائل فرهنگی هر جامعه‌ای، یادآور شد: شعر در زمینه زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر جامعه تاثیرگذار بوده و شعرا در ایجاد موج در جامعه همواره میدان‌دار بوده‌اند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه جایگاه شعر در نزد مقام معظم رهبری به اندازه‌ای است که هر ساله مراسم اختصاصی با شعرا برگزار می‌کنند، یادآور شد: شعر موجب بیان احساسات، فرهنگ و آداب و رسوم هر جامعه می‌شود.

 

موسوی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در  تغییر مفاهیم و مضامین شعری در کشور هستیم و این مفاهیم در دوران دفاع مقدس جنگ را قابل دسترس و زیباتر نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه شعرای معاصر راه شعرای نسل اول انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند، افزود: در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نیز شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در شعر هستیم.

 

 

کد خبر 1134357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha